تقویت روابط بین تهران و باکو منجر به همکاری موثر منطقه ای می شود


ساعت: 18:12
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880901

رئیس جمهور تاکید کرد: ارتقای روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان منجر به همکاری های موثر منطقه ای می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز دوشنبه در دیدار با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به گزارش مشروح وی در خصوص افزایش سفرها و رایزنی های دیپلماتیک بین دو کشور و تاثیر آن بر گسترش روابط و همکاری ها پرداخت. در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی بر لزوم ایجاد گشایش های جدید در روابط تهران و باکو تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای تعمیق و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان وجود ندارد، افزود: ارتقای روابط خوب دوجانبه می تواند منجر به همکاری های موثر منطقه ای شود.

رئیسی همچنین بر افزایش تردد مردم از دو طرف تاکید کرد و افزود: تقویت روابط و تعاملات مردمی موجب تقویت دوستی دو ملت می شود.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور آذربایجان به تهران شاهد جهش روابط دو کشور باشیم.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید بر تقویت چشمگیر روابط دیپلماتیک مقامات دو کشور و تاثیر چشمگیر آن بر سطح همکاری ها و روابط، خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان در سال گذشته و همچنین در 5 ماهه نخست سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز گزارش مبسوطی از موضوعات مورد علاقه خود و مذاکرات مقامات دو کشور ارائه کرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر این امر اتفاق نظر دارند که مشکلات این منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل شود.

انتهای پیام؛

دیدگاهتان را بنویسید