تقویت شرکت های دانش بنیان منجر به جهش تولید و افزایش اشتغال می شود/ رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در عرضه محصول


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820606

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم راش و هومر در مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند به جهش تولید در کشور منجر شوند. قیمت های مناسبی را در بازار داخلی و خارجی ارائه می کنند که منجر به اشتغال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و حومم در مجلس در گفت و گو با ۸دی، با اشاره به تعهدات دولت، ملت و مجلس به شعار سال، گفت: رهبر معظم انقلاب و مردم به مشکلات کشور پی ببرند و حل کنند.

وی با بیان اینکه سال هاست هر ساله محور شعارهای رهبر انقلاب اقتصادی بوده است، گفت: رهبری همواره بر تولید و اشتغال با این عناوین تاکید دارند و راه نجات کشور در این مرحله از تولید است. اشتغال، رونق کسب و کار و بهبود زندگی این امر مردم را با خود همراه می کند.


رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در تولید

نماینده مردم رشچ و حومم در مجلس با بیان اینکه عنوان سال 1401 یک تولید دانش بنیان است، گفت: اگر محصولات ما نتوانند رقابت کنند و به خوبی در بازار عرضه شوند و برای مشتریان راحت نباشند، شکست می خورند. : اگر بتوانیم با ارتقای نوآوری، ابتکار، کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کنیم، هیچکس در کشور دنبال قاچاق نمی رود و صادرات رونق می گیرد.

وی افزود: دلیل مشکل صادرات برخی از محصولات با وجود تجهیزاتی که در اختیار داریم رقابتی نبودن آنها است و مصرف کنندگان به دلیل کیفیت و قیمت محصول از خودداری می کنند.

نماینده مردم رشت و حومم در مجلس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند منجر به جهش تولید در کشور شوند، گفت: شرکت های دانش بنیان علاوه بر جهش تولید، توانایی ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را دارند. در بازارهای داخلی فراهم می کنند که این موضوع منجر به اشتغال شود.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه با توجه به سطح سواد ملی در شرکت های دانش بنیان بازگشت به علم و فناوری رتبه بالایی داریم، گفت: اگر سطح تولید پایین است به دلیل عدم استفاده از علم، دانش و ابتکارات جوانان. و دانشمندان جهت گیری رهبر انقلاب در این زمینه به سمت کیفیت بالا و قیمت مناسب است که از طریق شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه دولت برای تقویت شرکت های دانش بنیان باید از منابع موجود در اختیار دانشگاه ها و جذب نخبگان حمایت کند، گفت: شرکت های خصوصی، دولتی و تعاونی نیازمند حمایت ویژه دولت هستند.

نماینده مردم رشچ و حومم در مجلس با اشاره به تصمیمات برای اجرای شعار سال، گفت: این موضوع باید از دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، مراکز فنی و حرفه ای آغاز شود و در این میان تولید کلان باید جذب شرکت های غیرنظامی شود. – نخبگان دانش محور حلقه های واسطه تولید را پر می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید