تلاش آمریکا برای تخریب و تحقیر همکاری های سه جانبه ایران، چین و روسیه


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889331

عیسی طهماسبی با بیان اینکه چین و روسیه به عنوان دو ابرقدرتی که چندین بار طرح های آمریکا را به نفع ایران وتو کرده اند، گفت: می توانند در افول آمریکا بسیار موثر باشند. وی گفت: بنابراین آمریکا تلاش می کند و از همه ابزارها استفاده می کند تا همکاری ایران، چین و روسیه را از بین ببرد و تحقیر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عیسی طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، در خصوص علت افزایش هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی علیه روسیه و چین، اظهار داشت: ایران به تبعیت از کنار گذاشتن غرب و گرایش به شرق، البته از موضع. افتخار و منافع مشترک، روابط با کشورهای روسیه و چین را بیش از پیش ساخته است.

وی افزود: البته باید بگوییم که همکاری های اقتصادی، نظامی و امنیتی بیش از پیش در حال افزایش است.

این فعال رسانه ای و اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از یک سو مقام معظم رهبری در بیانات خود از افول آمریکا و از سوی دیگر برخی از علما از کاهش قیمت دلار و مبادلات غیر دلاری صحبت کردند. بنابراین، آمریکا در حال مبارزه و استفاده از هر ابزاری برای از بین بردن و تحقیر همه همکاری‌های ایران، چین و روسیه است.

طهماسبی یکی از ابزارهای مهم برای انجام این کار را استفاده از رسانه ها عنوان کرد. وی گفت: اگر دقت کنید قراردادهای ما با چین و روسیه همیشه تبدیل به یک موج رسانه ای، کلیپ و متن های تبلیغی ایران و امثال آن می شود.

وی تاکید کرد: با ونزوئلا هم قرارداد 20 ساله داشتیم اما خبری از رسانه ها نبود. زیرا ونزوئلا آنقدر بزرگ نیست که ارزش این امواج رسانه ای را داشته باشد و وزنه قدرتمندی مانند چین و روسیه به حساب نمی آید.


این فعال سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: چین و روسیه به عنوان دو ابرقدرت و دولتی که بارها طرح های آمریکا را به نفع ایران وتو کرده اند، می توانند در افول آمریکا بسیار موثر باشند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: روسیه و چین از شرکای استراتژیک ایران در بحبوحه تحریم های سخت هستند. بنابراین، حملات علیه روسیه و چین صدها برابر بیشتر از سایر کشورهای مرتبط با ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید