تلاش انیماتورهای خارجی برای اجرای سند 2030/ خلأ تربیت شخصیت کودکان در رسانه ملی


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901822

سمیرا مورسلی گفت: فقر برنامه سازی کودک و نوجوان در رسانه ملی مشهود است، برنامه های زیادی از دهه 60 برای کودکان دهه 90 پخش می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیرا مرسلی منتقد و تحلیلگر سینما و تلویزیون به مناسبت روز جهانی کودک در گفت و گو با خبرنگار تیتریک اظهار داشت: فقر برنامه های کودک و نوجوان در رسانه ملی، بسیاری از کارتون ها و فیلم های سینمایی مشهود است. دهه 60 برای بچه های دهه 90 پخش می شود

و ادامه داد: رسانه ملی در پاسخگویی به نیازهای کودکان و نوجوانان ناکام ماند و ناآگاهانه به سراغ انیمیشن های خارجی رفتند.

مرسلی افزود: مخاطب کودک در سال های اخیر نشان داده است که از محتوا و برنامه های خوب و با کیفیت رسانه ملی و سینما استقبال می کند.

این منتقد تصریح کرد: کودکان و نوجوانان ما عاشق تربیت قهرمان هستند اما در برنامه های کودک رسانه ملی تربیت قهرمان برای نسل جدید بی فایده است.

وی بیان کرد: امروزه انیمیشن گوی سبقت را از فیلم های اجتماعی سینما گرفته و در هنر هفتم رکورد زده است، بنابراین از محتوای کودک استقبال می شود و سرمایه گذاری روی آن قابل برگشت است.

مرسلی ادامه داد: جذابیت کارتون های شبکه های متحرک که مختص کودکان است بسیار کم است و گاهی رسانه ملی برای پرکردن این خلاء کارتون های دهه 60 وارد می کرد.

این منتقد تصریح کرد: وقتی نیاز کودک با محتوای بومی برآورده نمی شود و سراغ محتوای غیر بومی می رود فرهنگ آن کشور را نیز یاد می گیرد و انیمیشن های خارجی زیادی برای اجرای غیرمستقیم سند 2030 در کشور ساخته می شود.

وی افزود: خلق آثار برجسته در حوزه کودک مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد است. بنابراین، برنامه نویسان دیگر سراغ آن نمی روند.

مرسلی در خاتمه خاطرنشان کرد: شکل گیری شخصیت کودکان موضوع بسیار مهمی است و باید در زمینه ساخت برنامه های کودک بازنگری و جدیت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید