تلاش برای بین المللی شدن ورزش دفاع شخصی ایران در سطح جهانی/ امیدوارم ایران پایه گذار مسابقات جهانی دفاع شخصی در سطح جهانی باشد.


ساعت: 19:37
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893072

نماینده سازمان جهانی حفاظت شخصی WOSD در ایران مطرح کرد؛

جباریان گفت: در تلاش هستیم قوانین برگزاری مسابقات دفاع شخصی در ایران را تهیه و به سازمان جهانی دفاع شخصی ارسال کنیم و در نهایت در صورت تصویب، ایران پایه گذار مسابقات جهانی دفاع شخصی در جهان خواهد بود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس جباریان نماینده سازمان جهانی دفاع شخصی (WOSD) در ایران در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزشی بین المللی دفاع شخصی WOSD در ایران که به میزبانی تهران و با حضور شرکت کنندگان از 25 استان کشور، بیان کردند: این سازمان از سال 1385 با نام WOSD World Protection Organization به ثبت رسیده و فعالیت خود را در اروپا و در سطح جهانی آغاز کرده است. تا به امروز نزدیک به 60 کشور به عضویت این سازمان به رهبری کونچو آنتونیو لاسالاندارا درآمده اند.

وی ادامه داد: استاد لاسالاندرا از قهرمانان جهان و سبک های مختلف مبارزه در اروپا و جهان است و امروز در مراسم اولین سمینار بین المللی آموزش دفاع شخصی در تهران، ویدئو کنفرانس زنده با این ستاد ورزش های رزمی برقرار شد. که هم اکنون در ایتالیا است، حضور یافتند و شرکت کنندگان از طریق این ارتباط آنلاین و کنفرانس ویدئویی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

جباریان تاکید کرد: این کارگاه با راهنمایی استاد لاسالندر برگزار شد و دانشجویان و مربیان شرکت کننده در این دوره گواهی شرکت از دفتر این سازمان جهانی دریافت خواهند کرد.

نماینده سازمان جهانی دفاع شخصی (WOSD) در ایران در ادامه تصریح کرد: در تلاش هستیم قوانین برگزاری مسابقات دفاع شخصی در ایران را تهیه و به سازمان جهانی دفاع شخصی ارسال کنیم و در نهایت در صورت تایید، ایران بنیانگذار این سازمان خواهد بود. مسابقات جهانی دفاع شخصی باید در سطح جهانی باشد چرا که تا امروز مسابقه ای برای این رشته قطعی نشده است و این کار باید توسط ما انجام شود و برای این امر لازم است مسابقات برگزار شود. در این رشته ورزشی باید به صورت آزمایشی در سطح ملی برگزار شود تا به صورت استانی برگزار شود تا مزایا و معایب آن مشخص شود و در نهایت بتوان بهترین قوانین را برای برگزاری این مسابقات به جهانیان ارسال کرد. -سازمان دفاع

وی ادامه داد: یک سالی می شود که سازمان جهانی پدافند شخصی در ایران از فدراسیون جودو مجوز گرفته و فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است.

جباریان در پایان با بیان اینکه ایران با تلاش همگان گام های موثری در بین المللی شدن ورزش دفاع شخصی ایران برخواهد داشت گفت: چشم انداز ما این است که تا 5 سال آینده بزرگترین سازمان دفاع شخصی آسیا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید