تلاش برای وصول معوقات صندوق ذخیره معلمان تا پایان سال


ساعت: 07:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916791

مدیرعامل صندوق پس انداز فرهنگیان گفت: امیدواریم معوقات صندوق تا پایان سال جاری توسط دولت وصول شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا نجف پور کردی و در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای رسیدگی به معوقات دولت به صندوق تامین معلمان انجام شده است، گفت: دولت معوقات مختلفی به صندوق دارد. یکی از معوقات سال های گذشته دولت، صندوق ذخیره فرهنگیان است که در طرح کلی احیای بانک سرمایه تعریف شده است که بیش از 3 هزار میلیارد تومان در این طرح وجود دارد.

وی با اشاره به مطالبات آتی صندوق از دولت در سال جاری گفت: برای این معوقات مذاکراتی در قالب مدل اقتصادی با مراجع ذیربط انجام شده که به موازات برنامه قبلی پیگیری می شود و ما نیز امیدواریم این مطالبات تا پایان سال جاری جمع آوری شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: بخشی دیگر از درخواست های ما نمی تواند سهمی در بودجه محسوب شود یا به دلیل این معوقات در بودجه عادی لحاظ نشده و در تصمیمات بودجه ای لحاظ نمی شود. در این زمینه با نمایندگان مجلس و دولت صحبت هایی داشتیم. ما همچنین موافقت او را برای ایجاد چارچوبی که می تواند به شکل راه حل های دائمی باشد، دریافت کردیم. امیدواریم در بودجه صندوق ذخیره معلمان امسال لحاظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که معوقات قطعی امسال چقدر است؟ وی گفت: منطق و الگوی معوقات صرفاً اساسنامه صندوق است. هر مقداری که معلم برای سهم خود به صندوق کمک کند، دولت موظف است به همان میزان به صندوق کمک کند. بنابراین معوقات و بدهی های دولت متغیر است و نمی توان مبلغ مشخصی را برای آنها در نظر گرفت اما مهم این است که در قالب بودجه نهایی دولت بیان و مطالبه شود.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید