تلاش سپاه و بسیج برای خدمت رسانی و رفع مشکلات اساسی مردم در پروژه های عمرانی


ساعت: 22:37
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888117

فرمانده سپاه استان قم اجرای طرح آبرسانی روستا با همت بسیج سازندگی را برشمرد و گفت: پروژه هایی که پیمانکاران با اجرای آن موافقت نکنند به بسیج سازندگی واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفتگوی سردار محمدرضا محد در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی روستاهای قم با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وی بیان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته بین وزارت نیرو و سپاه در راستای آبرسانی به روستا، این پروژه در دستور بسیج سپاه استان قم قرار گرفته و عملیات با سرعت قابل توجهی انجام می شود. .

وی از آبرسانی 12 روستا خبر داد و گفت: روستای سنجگان در سلفچگان و 11 روستا در کوهک شناسایی و کار در کوهک آغاز شده و حضور گروه های جهادی و ماشین آلات سپاه باعث کاهش هزینه شده است.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه روستاهای دیگر نیز در این طرح حمایت می شوند، گفت: پروژه ها به دلیل سختی و سختی کار از یک طرف و حجم کم اجرا بر عهده بسیج سازندگی گذاشته شده است. از سوی دیگر و رویکرد سپاه و بسیج در انجام این امر پروژه های خدمات رسانی و محرومیت زدایی است.

سردار محد افزود: آبرسانی روستاها طرحی ملی و ملی است و 12 روستا در استان قم در دستور کار قرار دارد.

فرمانده استان قم به وجود مخازن آب در سلفچگان، بیدخند، ورجون، وشنو و سنجگون اشاره کرد و گفت: احداث خطوط لوله کرمجگون تا بیدخند، اصلاح 6 کیلومتر شبکه آب روستای هاوه و احداث خطوط لوله اصلی در روستای تیر. از چاه کنار آب انبار در دستور کار سازمان بسیج سازندگی استان قم است.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح های آبرسانی باید چهار دستگاه دیزل ژنراتور پرتابل خریداری شود، تصریح کرد: در این راستا با قرارگاه امام حسن مطبی (ع)، شرکت آبفا و شرکت مهندسی آب کشور و بسیج سازندگی قراردادی منعقد شد. استان به عنوان معاون استان. کار را دنبال کنید.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها با فهرست بهای 1400 قرارداد بسته شد و هیچ پیمانکاری با مبلغ قرارداد فوق و سختی کار موجود تمایلی به انعقاد این قرارداد نداشت. این پروژه ها با حضور گروه های جهادی تخصصی و ماشین آلات سپاه از یک سو کاهش هزینه و از سوی دیگر سرعت پیشرفت را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید