تلاش مجلس برای نهایی کردن رتبه بندی معلمان

تلاش مجلس برای نهایی کردن رتبه بندی معلمان

لایحه رتبه بندی معلمان همچنان در انتظار بررسی عمومی است و هنوز زمان مشخصی برای علنی شدن آن اعلام نشده است. اما یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: تلاش می شود با لایحه بودجه 1401 موضوع لایحه رتبه بندی فرهنگی بررسی نشود تا به زودی این موضوع حل شود.

مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تلاش چند ماهه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در سال جاری، گفت: به زودی تکمیل می شود. وی تاکید کرد: نقاط قوت و ضعف لایحه رتبه بندی معلمان به خوبی مشخص شده است همچنین این لایحه یک بار به مجلس و یک بار پس از بررسی های متعدد به کمیسیون تقدیم شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ایرادات به لایحه رتبه بندی معلمان و پیشنهادات نمایندگان در ارتباط با این لایحه در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری جمع بندی شد، گفت: این لایحه در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری جمع بندی شد.

وی با اشاره به روند قانونی بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، تاکید کرد: اصلاحات لازم در این لایحه انجام شده است. اعتبار لازم برای این لایحه نیز در نظر گرفته شده و توافقات لازم با دولت صورت گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان شهریور ماه سال آینده است، گفت: دغدغه ای برای فرهنگیان جامعه برای بررسی این لایحه در مجلس وجود نداشته باشد. این قانون تا پایان اسفند ماه سال جاری لازم الاجرا می شود. سال و در دسترس همه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به بودجه سال 1401 بودجه 1401 در روزهای اول آذرماه با تاخیر مواجه می شود، گفت: تمام تلاش ما این است که لایحه را به روز نگه داریم. قبل از طرح بودجه 1401 در مجلس باید آینده مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید