تلاش مشاور رئیس جمهور برای تحقق خواسته های اهل سنت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور بر لزوم درایت و بصیرت در امور اجرایی کشور به ویژه در استان های متحد تاکید کرد. و گفت: جامعه ایران جامعه ای متکثر و متنوع است و برقراری عدالت اجتماعی از برنامه های مهم دولت مردمی است و برای تحقق آن باید به منافع ملی و تقویت وحدت ملی توجه شود. و انسجام باید در اولویت مدیران اجرایی کشور باشد.

وی ادامه داد: روحانیون اهل سنت ظرفیت بالای نظام برای تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد وحدت و انسجام ملی هستند و این قشر با کمترین آسایش و کمترین منافع در این عرصه همواره پشتیبان سیاست های دولت و نظام بوده اند. بنابراین باید به معیشت آنها توجه شود باید تدابیری اتخاذ و اقدام شود.

کریمی افزود: طرح معیشت روحانیون اهل سنت توسط رئیس جمهور برجسته شد و با انشاء الله در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد و تاکید کرد که بر اساس آمار نزدیک به 18 هزار نفر در مناصب خاصی مانند مانند معلمان، دانش آموزان، ائمه جمعه و ائمه جماعت در قالب اجرای این طرح مزایای این افراد را بسیار افزایش می دهد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تاکید کرد: استان های یکپارچه به ویژه استان های کم برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و کردستان باید در اجرای برنامه های عمرانی دولت با نگاه ویژه ای مورد توجه قرار گیرند. بسترهای لازم برای تحقق شعار دولت و حوزه عدالت اجتماعی.

وی از زحمات معاون اول و نظر مساعد ایشان در خصوص استفاده از افراد شایسته عشایر و اهل سنت در دستگاه های اجرایی کشور تقدیر و تشکر کرد.


تعامل با اقوام و اقلیت ها نیازمند برنامه ریزی است

همچنین کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در دیدار با محسن منصوری; معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری با تبریک این انتصاب شایسته، ابراز امیدواری کرد که دولت مردمی با نیروی جوان بیش از گذشته گره گشایی از مشکلات و مشکلات جامعه بگشاید و به اهداف عالی دست یابد.

مشاور رئیس جمهور در این دیدار ایجاد وحدت، گفت وگو و برنامه ریزی را از اولویت های رهبری در برهه حساس و ویژه کنونی جامه برشمرد و اظهار داشت: اقلیت های قومی و مذهبی در کشور ظرفیت بالایی دارند و در صورت وجود آنها در تعامل با برنامه ریزی می توانند به وحدت دست یابند و وحدت ملی را تقویت کنند.

کریمی ابراز امیدواری کرد: سفرهای رئیس جمهور محترم و هیئت دولت به استان های کم برخوردار و تجمیع و اجرای مصوبات این سفرها باعث ایجاد امید مضاعف در جامعه شود و مردم ولی نعمتان ما هستند. ما همیشه پاسخگوی مطالبات خود هستیم و نباید در اجرای برنامه های دولت مشارکت داشته باشیم مردم باید نگاه طلبکارانه داشته باشند چرا که ما همیشه مدیون مردم هستیم.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای مهندس منصوری، آمادگی مرکز مشورتی ریاست جمهوری در امور اقلیت های اقوام و اقلیت های دینی را برای تحقق حداکثری اهداف دولت و تحقق و تقویت وحدت و انسجام ملی اعلام کرد.


لزوم استفاده از ظرفیت اقلیت ها در قوه مجریه کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی با سید پرویز فتاح؛ رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به توسعه عدالت اجتماعی و استفاده از اقلیت های قومی و مذهبی در قوه مجریه کشور تاکید کرد.

وی در این دیدار استفاده از اهل سنت واجد شرایط را در سطح کلان و حیاتی برشمرد و به ظرفیت آنها در استان های تجمیع شده به عنوان ضامن حفظ وحدت و انسجام ملی و بسترسازی برای تحقق عدالت اجتماعی اشاره کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی بر لزوم استفاده از مشاوران اهل سنت در سطح کلان کشور به ویژه در استان های تلفیقی تاکید کرد.

فتح در پایان این دیدار با تاکید بر نقش مشارکت همه مردم ایران در دستیابی به ایران یکپارچه، منسجم و قدرتمند، توجه به جامعه اهل سنت کشور و بهره گیری از ظرفیت های اقوام و مذاهب مختلف را مورد تاکید قرار داد. یکی از سیاست های اصلی نظام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید