تلاش من برای سربلندی و اقتدار کشور است/ فرصت های طلایی را صرف تحقیق و اختراع کرده ام


ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883397

حمیدی با بیان اینکه تلاش می کنیم با علم و دانش بر سربلندی و اقتدار کشور بیفزاییم، گفت: رمز موفقیت من این است که وقتم را در فضای مجازی سپری نکردم، بلکه در کارهای تحقیقاتی و الکترونیکی گذراندم که منجر به چندین مورد شد. اختراعات. “خب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران، فراهم کردن شرایط برای حضور جوانان و استعدادها در بخشهای مختلف است که در این سالها در عرصه پیشرفت و موفقیت به سرعت پیشرفت کردند و توانستند به یک جایگاه در عرصه علمی به عظیمی برسد

دانش‌آموزان آینده سازان این کشور هستند و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری مشتاق موفقیت و سربلندی کشور هستند. دانش آموزان نخبه امروزی پرچمداران آینده این امر هستند در سازمان بسیج آن را مولفه ای مهم در عرصه موفقیت می دانند.

افتخار اینگونه دانش آموزان نخبه بودن در کنار بسیجی بودن است و فکر می کنند این دو از هم جدا نیستند، هدف بسیاری از این افراد نخبه این است که بتوانند در همان مسیر علم و دانش به مردم و کشور خود خدمت کنند. دانش

در همین راستا گفتگویی با یکی از نخبگان بسیجی استان لرستان انجام شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.


لطفا خودتان را معرفی کنید و از چه سنی کار فنی را شروع کردید؟

من سروش حمیدی 14 ساله و ساکن شهر سلس هستم. از بچگی خیلی کنجکاو بودم که داخل اسباب بازی یا همه چیز اطرافم را ببینم و از کودکی با کارهای ساده این کار را شروع کردم در واقع همه برنامه های من از کنجکاوی ساده کودک شروع شد که کم کم منجر به من کارهای فنی بیشتری انجام خواهم داد.

هر سال که می گذشت در کارهای فنی جدی تر می شدم و در جشنواره خوارزمی شرکت می کردم تا بتوانم توانایی های پژوهشی خود را محک بزنم.

کلاس ششم دبستان بودم که اولین اختراعم را به عنوان پایه شیشه شیر بچه انجام دادم و در جشنواره شرکت کردم که به عنوان اولین مسابقه موفق به کسب مقام دوم استان شدم.

همین امر باعث شد علاقه و جدیت خود را به کارم افزایش دهم تا بتوانم اختراعات بهتر و موفق تری را ثبت کنم.


تا به حال چه اختراعاتی داشته اید؟

یکی از اختراعات من که رتبه اول را در کشور کسب کرد بازوی رباتیک بود، سال گذشته این اختراع در مسابقات دانش آموزی خوش درخشید، هرچند مدت ها تلاش و تلاش کردم تا از اختراع اولم بهتر باشم.

در این بازوی رباتیک که کمی پیچیده تر و دشوارتر است، مطابق با سیستم کنترل موشک، تغییر جهت و حفظ تعادل عمل می کند که اختراع آن ماه ها به طول انجامید.

یکی از کارهای دیگرم طراحی سیستم ضد واژگونی خودرو بود که سعی کردم در حد توانم این کار را انجام دهم.

تاکنون رتبه های برتر کشوری، استانی و شهرستانی را کسب کرده ام و هر روز برای اختراعات بهتر تلاش می کنم.


نقش خانواده در موفقیت نوجوانان چیست؟

در آن سال ها خانواده ام همکاری زیادی داشتند، در واقع از همان کودکی که با کنجکاوی کارها را باز و بسته می کردم، سعی می کردند شرایط را به گونه ای فراهم کنند که بتوانم بهترین استفاده را از آن ها ببرم و این شروعی بود برای جاده و اولین قدم شناسایی و کشف استعدادم در زمینه الکترونیک بود.

من کارهای برقی و الکترونیکی زیادی را دوست دارم و پدرم کمک زیادی به من کرد و با حمایت و تشویق خانواده توانستم به سمت موفقیت حرکت کنم.


راز موفقیت شما چیست؟

راز موفقیت دلایل زیادی دارد اما به جای صرف فرصت های طلایی زیاد در فضای مجازی سعی کردم این زمان را به کارهای علمی و پژوهشی اختصاص دهم که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه دارد.

به نظر من درگیر شدن در حاشیه و گذراندن وقت زیاد در شبکه های اجتماعی باعث از دست دادن فرصت و وقت دانش آموزان می شود اما سعی کردم از این فضا دور باشم و روی کار علمی تمرکز کنم.


به عنوان یک نخبه بسیجی به دانش آموزان چه می گویید؟

یکی از افتخارات من این است که از کودکی با فضای بسیج و بسیج آشنا شدم و به عنوان یکی از دانش آموزان این سرزمین مانند شهید فهمید که جان خود را در راه دفاع از میهن فدا کرد، امروز ما دانش آموزان سعی در فراگیری علم و دانش داریم. می تواند غرور و اقتدار کشور را افزایش دهد.

امروز نقطه قوت دانش آموزان ما میل به کسب علم و دانش است تا بتوانیم از تمام توان خود برای موفقیت کشورمان استفاده کنیم.


a94808fb b498 4820 bac1 48bc8bcaaa12 خبر خاکستری


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید