تلاش وزارت علوم برای برگزاری کلاس های دانشگاهی / تربیت 90 هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805654

هاشم داداش پور گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصمم است از دستورالعمل های بهداشتی استفاده کند تا دانشگاه ها بتوانند نیمسال دوم سال تحصیلی جاری را شخصا انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بجنورد در جمع خبرنگاران گفت: یا نیمه تعطیل و آموزش متمرکز بر فضای مجازی است.

داداشپور گفت: این روند باعث افت تحصیلی دانش آموزان شد که دنیا نیز آن را تجربه کرد.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این امر تاکید دارد که با کمک دستورالعمل سلامت، دانشگاه ها می توانند شخصاً نیمه دوم سال تحصیلی جاری را برگزار کنند.

این مقام مسئول گفت: تعطیلی یا نیمه تعطیل شدن دانشگاه ها به نفع کشور و دانشگاه ها نیست.

وی افزود: این وزارتخانه تلاش می کند در نیمه دوم سال تحصیلی جاری با استفاده از حداکثر ظرفیت دانشگاه ها را شخصا نگه دارد.

داداش پور افزود: در تلاش هستیم افت تحصیلی دانش آموزان در نیمه دوم سال تحصیلی جاری را جبران کنیم.

وی با اشاره به رویکرد کشور برای افزایش انژکتورهای نوبت سوم واکسن عروق کرونر، ابراز امیدواری کرد: ششمین پیک شیوع بیماری های عروق کرونر قلب برای مواجهه مجدد با شرایط کافی نباشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به پایان نامه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: وزارت علوم در تلاش است موضوع و محتوای پایان نامه های دانشجویی در کشور را به سمت حل مشکلات اصلی کشور سوق دهد.

وی گفت: در این راستا از یک سو نهادها، دستگاه های اجرایی و همچنین صنایع باید نیازهای خود را اعلام کنند و از سوی دیگر وزارت علوم باید برای رفع مشکلات موضوع وارد این عرصه شود. و محتوای پایان نامه های دانشجویی.

داداشپور خاطرنشان کرد: سامانه ای راه اندازی شده که در آن ایده ها، مشکلات و نیازهای دستگاه ها، صنایع و جامعه ثبت می شود تا جامعه علمی کشور با این مسائل آشنا شود تا مشکل حل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اعلام رتبه تولیدات علمی و دانشگاهی کشور در جهان گفت: در حال حاضر رتبه تولیدات علمی و دانشگاهی کشور از نظر کمیت، رتبه پانزدهم کیفیت جهانی 20 است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در حال حاضر رتبه نوآوری و دانشگاهی کشور (از نظر دستاوردهای علمی) در رتبه 59 جهان قرار دارد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال، ایران در دو سال گذشته موفق به تولید 12 نوع واکسن علیه تاج و تخت شده است.

داداشپور همچنین درباره جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور گفت: طی 10 سال گذشته جذب این دانشجویان رو به رشد بوده است.

وی گفت: هم اکنون بیش از 90 هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این آمار نشان می دهد که ظرفیت علمی دانشگاه های کشور رو به رشد است و دانشجویان خارجی تصمیم به تحصیل در ایران گرفته اند.

وی در خاتمه درباره مهاجرت دانشجویان ایرانی به سایر دانشگاه های دنیا گفت: در 10 سال اخیر جمعیت دانشجویانی که مهاجرت علمی کرده اند خیلی خیلی کند رشد نکرده است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده در جهان، ایران در این زمینه رتبه 94 را در جهان دارد.

داداشپور افزود: بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) مهاجرت می کنند.

به گزارش عصرترک، امروز با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش های هشت ساله احمد محکر رئیس دانشگاه بوینور تجلیل شد و شیخ زاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه بوینور معرفی شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید