تلفات تیراندازی در متروی نیویورک به 29 نفر رسید / جایزه دستگیری مظنون

بر اساس این اطلاعات 10 نفر بر اثر اصابت گلوله مستقیم و مابقی بر اثر استنشاق دود، برخورد با اجسام نوک تیز و همچنین وحشت و ترس از تیراندازی مجروح شدند.


 تلفات تیراندازی در متروی نیویورک به 29 نفر رسید / جایزه دستگیری مظنون


پلیس نیویورک به دنبال مظنونی به نام “فرانک جیمز” است.

پلیس نیویورک می گوید به دنبال دستگیری فردی به نام «فرانک جیمز» به عنوان اولین مظنون تیراندازی است.

به گفته مقامات نیویورک، این مرد یک ون U-Hall را اجاره کرد که به تیراندازی مرتبط بود و در بروکلین پیدا شد.

به گفته آنها، جیمز ماشین را یک روز قبل از تیراندازی در فیلادلفیا اجاره کرده است.

مقامات توانستند کارت اعتباری جیمز را در صحنه تیراندازی پیدا کنند. او ون را با کارت اعتباری باز اجاره کرد.


 تلفات تیراندازی در متروی نیویورک به 29 نفر رسید / جایزه دستگیری مظنون


نارنجک های دودزا 33 بار منفجر و شلیک کردند

جیمز اسیگ، کارآگاه پلیس نیویورک گفت که مظنون یک نارنجک دودزا را در قطار منفجر کرد و 33 گلوله شلیک کرد. حداقل 10 نفر در تیراندازی مستقیما مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.


50000 دلار جایزه برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یک مظنون شود

به گفته اداره حمل و نقل نیویورک، مقامات نیویورک برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنون تیراندازی روز سه شنبه در ایستگاه مترو در پارک سان ست در بروکلین شود، 50 هزار دلار جایزه تعیین کرده اند.


 تلفات تیراندازی در متروی نیویورک به 29 نفر رسید / جایزه دستگیری مظنون


واکنش بایدن به تیراندازی در بروکلین

در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که دولتش تا زمانی که مظنون تیراندازی در متروی بروکلین در صبح روز سه‌شنبه پیدا شود، به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور گفت که تیم او با شهردار نیویورک و کمیسر پلیس شهر در تماس است.

بایدن افزود که وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی از نزدیک با پلیس شهر نیویورک در محل حادثه همکاری می‌کنند.


 تلفات تیراندازی در متروی نیویورک به 29 نفر رسید / جایزه دستگیری مظنون

سیستم حمل و نقل عمومی در ایالات متحده پس از تیراندازی بامداد سه شنبه در متروی بروکلین در نیویورک آماده است و مقامات آمریکایی از مردم می خواهند در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری گزارش دهند.

بر اساس گزارش ها، سیستم های حمل و نقل عمومی در بوستون، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو، آتلانتا و واشنگتن دی سی به حالت آماده باش درآمدند و با یک افسر پلیس برخورد کردند.


169593773 خبر خاکستری


شهردار نیویورک: اتفاقی که افتاد یک قتل بود

اریک آدامز، شهردار نیویورک گفت: هنوز برای ارائه گزارشی در مورد تیراندازی در متروی بروکلین که منجر به زخمی شدن 16 نفر شد، خیلی زود است، اما آنچه اتفاق افتاد “وحشت” بود.

شهردار جدید نیویورک از خواندن این تیراندازی یک اقدام تروریستی امتناع کرد، اما آن را قتل و یک اقدام خشونت آمیز بی معنی خواند و به خبرنگاران گفت که تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است.

او گفت: این یک قتل است. یک نفر سعی کرد سیستم ما را بترساند. به نظر می رسد که او یک بمب دودزا در قطار کار گذاشته است.

آدامز گفت که آنها به اسلحه شلیک کردند، بنابراین من نمی خواهم تحقیقات را زودتر تمام کنم. فکر می‌کنم در این مرحله، بازرسان تلاش‌های لازم را برای شناسایی درست آنچه اتفاق می‌افتد انجام می‌دهند.

شهردار نیویورک ادامه داد، بنابراین فکر می کنم برای نتیجه گیری خیلی زود است. ما همچنان در حال بررسی هستیم، اما منبع حادثه را پیدا کرده و عامل آن را دستگیر خواهیم کرد.

آدامز از مسافران و امدادگرانی که در محل به مجروحان کمک کردند تشکر کرد.

مایکل دریسکول، دستیار مدیر دفتر میدانی AFB در نیویورک، بعدازظهر سه شنبه گفت که AFB با پلیس شهر نیویورک برای تحقیق در مورد تیراندازی متروی بروکلین همکاری می کند و آنها تمام شواهد عملی را دنبال می کنند.

یک سال پس از ریاست جمهوری جو بایدن و مشکلات داخلی و بین المللی فراوانی که گریبانگیر دولت او شده است، کارشناسان آمریکایی از افزایش جنون آمیز خشونت های مسلحانه مرگبار به عنوان یکی از مشکلات داخلی این کشور صحبت می کنند و اذعان دارند که چنین خشونت هایی در ایالات متحده از کنترل خارج شده است.

این تیراندازی در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا برای سرکوب خشونت‌های مسلحانه تحت فشار قرار می‌گیرد و قتل‌های مسلحانه در نهایت باعث شد تا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته سلاح‌های ثبت نشده را ممنوع کند.

اسلحه های گرم ثبت نشده به صورت خصوصی در ایالات متحده تولید می شوند و در پایگاه های اطلاعاتی دولتی ثبت نشده اند و شماره سریال ندارند.

قانون جدید کیت هایی به نام «خرید، بساز و شلیک کن» را ممنوع می کند. افراد می توانند این کیت ها را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های ایالات متحده بدون بررسی سوابق خود خریداری کنند.

به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا، کسانی که این کیت ها را خریداری می کنند، می توانند در 30 دقیقه سلاح بسازند.

قانون جدید مقرر می‌دارد که این قبیل کیت‌ها طبق قانون کنترل سلاح‌های گرم به عنوان «سلاح‌های گرم» شناخته می‌شوند و در نتیجه تولیدکنندگان تجاری آن‌ها باید دارای مجوز، شماره سریال و بررسی سوابق خریدار قبل از فروش این کیت‌ها باشند.

بر اساس گزارش گروه آرشیو خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در ایالات متحده در سال 2021 نسبت به سال 2020 افزایش یافته است.

این سازمان غیردولتی گزارش داد که در سال 2021، 20726 مورد مرگ ناشی از سلاح گرم، از جمله خودکشی، در ایالات متحده گزارش شده است.

این گروه گفت خشونت های مسلحانه در ایالات متحده در سال 2021 شامل 693 تیراندازی دسته جمعی، کشته شدن 702 نفر و مجروح شدن بیش از 2800 نفر بوده است.

بر اساس گزارش CNN، به ازای هر 100 آمریکایی، 120 سلاح گرم وجود دارد که برای جهان باورنکردنی است.

تعداد دقیق تسلیحات در دسترس شهروندان آمریکایی به دلیل عواملی مانند فروش غیرقانونی و سلاح های ثبت نشده مشخص نیست، اما بر اساس داده های Small Arms Survey، تخمین زده می شود که

از 857 میلیون سلاح در دسترس غیرنظامیان در سراسر جهان، 393 میلیون آن آمریکایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید