تلفات روزانه تاج در تهران تک رقمی شده است

تلفات روزانه تاج در تهران تک رقمی شده است

روز جدید : نادر توکلی معاون درمان ستاد مرکزی کرونا در استان تهران گفت: روند نسبت به هفته گذشته ثابت است و فوت ها تک رقمی شده است. در حال حاضر 760 بیمار کووید 19 در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد حدود 300 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند. همچنین روزانه حدود 200 بیمار جدید به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

قائم مقام ستاد درمان تاج تهران با تشریح وضعیت تاج در استان و با بیان اینکه در حال حاضر روند بیمارستان ها ثابت است، گفت: مگر اینکه شیوع بیماری به حدی باشد که برخی بستری شوند.

نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در پایتخت گفت: روند نسبت به هفته گذشته ثابت است و آمار فوتی ها تک رقمی شده است. در حال حاضر 760 بیمار کووید 19 در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد حدود 300 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند. همچنین روزانه حدود 200 بیمار جدید به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت در روزهای آینده گفت: بحث اصلی این است که اگر اتفاقی در روزهای آینده می افتد به دلیل غلبه ایمیکرون و غلبه این سویه بر سویه های قبلی است. بر اساس پیش بینی های انجام شده می دانیم که این نوع درگیری باعث درگیری های سرپایی بیشتری می شود و تا زمانی که شیوع بیماری به حدی باشد که برخی افراد بستری شوند، درگیری جدی نخواهیم داشت. به هر حال روند بیمارستان ها ثابت است و بزرگترین آمادگی که برای بیمارستان ها در نظر گرفته ایم، تقویت مناطق سرپایی است.

وی گفت: وضعیت ناخوشایند عمومی بیماران در حال حاضر نسبت به گذشته کاهش یافته است. در شرایط فعلی، دوز تقویت کننده یا یادآوری واکسن بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

توکلی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به شیوع آنفولانزا نیز اشاره کرد و گفت: آمار دقیقی از آمیکرون در تهران نداریم و در حال حاضر در استان تهران آمار دقیقی از آمیکرون نداریم. اما از آنجایی که شدت علائم این سویه مانند آنفولانزا است، تشخیص آن از آنفولانزا تنها با آزمایش امکان پذیر است. اکنون در فصل اپیدمی آنفولانزای فصلی هستیم و درصد قابل توجهی از بیماران ما به آنفولانزای فصلی مبتلا هستند. سال گذشته به دلیل شرایط شدید عروق کرونر و شیوع بتا، اعلام کردیم که همه موارد بیماری های تنفسی عروق کرونر است. مگر اینکه خلاف آن ثابت شود؛ اما امسال شرایط متفاوت است و اکنون در وضعیت نسبتاً با ثباتی قرار داریم. آنفولانزا مانند هر سال اوج فراوانی فصلی دارد که تفاوت چندانی با قبل ندارد، اما میزان مرگ و میر ناشی از آنفولانزا به شدت کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان تهران گفت: تقریباً 80 درصد مردم با استقبال خوبی مواجه شدند و تهران از نظر واکسیناسیون بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به تصمیم نهایی پایگاه کرونا برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: بدیهی است که باید به موضوع ابراز وجود دانش‌آموزان توجه شود و خانواده‌ها در صورت بروز علائم در فرزندشان از اعزام آنها به مدرسه خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید