تلفات سیل کنتاکی به 25 نفر رسید


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886516

فرماندار کنتاکی گفت که تعداد تلفات سیل مرگباری که در اوایل این هفته بخش هایی از ایالت را درنوردید به 25 نفر افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اندی بیچارد فرماندار کنتاکی دیروز (جمعه) به وقت محلی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تعداد قربانیان سیل مرگباری که این هفته کنتاکی را درنوردید به 25 نفر رسیده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، بشار اظهار داشت: «آمار افزایش خواهد یافت. «عملیات نجات در شرق کنتاکی تشدید شده است.

فرماندار کنتاکی پیشتر اعلام کرده بود که باران های موسمی باعث سرریز آب از رودخانه و ورود به خانه ها در یکی از فقیرترین مناطق ایالات متحده شده است. بشار در این خصوص گفت: در یک کلام این حادثه ویرانگر است.

وی افزود: معتقدم این سیل یکی از بزرگترین و مرگبارترین سیل هایی است که تا به حال داشته ایم.

فرماندار کنتاکی همچنین گفت که 23000 خانه در حال حاضر بدون برق هستند و شمار زیادی از مردم نیز نامشخص هستند. او از گارد ملی و پلیس ایالتی خواست تا با هلیکوپتر و قایق مردم را نجات دهند.

مراکز تخلیه در پارک های دولتی و برخی مراکز دیگر برای ساکنان مناطق آسیب دیده ایجاد شده است. اما فرماندار کنتاکی هشدار داد که برخی از این مراکز در اثر طوفان آسیب دیده اند و ممکن است برق یا امکانات دیگر نداشته باشند. در برخی مناطق، مسئولان مجبور شدند آب آشامیدنی را با کامیون برای شهروندان بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید