تلفن های همراه دوباره گران شدند

تلفن های همراه دوباره گران شدند

مشاهدات اقتصادی بیست و چهارمین بازار تلفن همراه نشان می دهد که قیمت انواع گوشی های سامسونگ، آیفون و شیائومی با افزایش 10 درصدی به دلیل نوسانات قیمت دلار در تعطیلات نوروزی به 55 هزار تومان رسیده است.

دلیل افزایش قیمت موبایل

به گزارش اقتصاد 24، قیمت گوشی های موبایل یک هفته است که ثابت بوده و به دلیل نوسانات قیمت دلار در روزهای ابتدایی سال روند صعودی به خود گرفته است.تمامی برندها از جمله آیفون، شیائومی و سامسونگ.

پیش بینی قیمت گوشی در سال 1402

این فعال بازار موبایل با بیان اینکه بازار موبایل در هفته دوم نوروز نیمه کاره بود، گفت: در حال حاضر قیمت ها همچنان مانند قیمت های ابتدای سال بوده و کاهشی نداشته است. و افزایش قیمت در بازار گوشی همراه خواهد بود، ادامه داد: با توجه به ثبات قیمت گوشی پس از جهش قیمت در ابتدای سال، اکنون بهترین زمان برای خرید گوشی موبایل است.

قیمت پرفروش ترین گوشی های بازار

این فعال بازار موبایل درباره قیمت انواع گوشی در بازار گفت: قیمت آیفون 13 با حافظه 128 گیگابایتی که در پایان سال 1401 41 میلیون و 500 هزار تومان بود، در ابتدا به 44 میلیون تومان رسید. امسال و در لحظه در همین محدوده قرار دارد قیمت تثبیت می شود تقوی ادامه داد: قیمت سامسونگ گلکسی A73 5G به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار که در پایان سال 1401 18 میلیون و 500 هزار تومان بود. اکنون به 19 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

آیفون 14 تنها 2 ماه است که در ایران روشن شده است

این فعال بازار موبایل درباره قیمت آیفون 14 پرومکس گفت: این موبایل با حافظه 256 گیگابایتی به وفور در بازار بوتلگ موجود است و قیمت آن از 67 میلیون تومان در ابتدای سال به 74 میلیون آیفون 14 نو رسیده است. وی که در ایران ثبت شده است، گفت: هرکس آیفون 14 بخرد تا دو ماه دیگر شاهد تعلیق آن خواهد بود. اگرچه افرادی هستند که این گوشی را خریداری می کنند.

قیمت انواع آیفون در بازار

این فعال بازار موبایل با بیان اینکه آیفون 13 تک سیم کارته در بازار است نه دو سیم کارته، گفت: قیمت آیفون 13 پرو مکس از 79 به 83 میلیون تومان رسیده و آیفون 13 پرو 75 به فروش می رسد. میلیون تومان تقوی ادامه داد: اگرچه آیفون 15 به زودی معرفی می شود، اما آیفون 13 در حال توقف است و آیفون 14 هنوز به طور رسمی در بازار ایران عرضه نشده است.

موبایل بخریم یا نه؟

این اپراتور بازار موبایل در پاسخ به این سوال که آیا الان زمان مناسبی برای خرید گوشی موبایل است؟ وی بیان کرد: با توجه به ثبات نسبی دلار در هفته های اخیر و تاثیر آن بر بازار تلفن همراه، اگر فردی نیاز به گوشی تلفن همراه داشته باشد، اکنون زمان خرید است.

مهمان جدید در سالن دوم مرکز مبادلات

همچنین دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به درخواست انجمن برای تخصیص ارز تالار دوم مرکز مبادلات تلفن همراه بالای 600 دلار گفت: پیش از این ارز تالار دوم صرافی معرفی شده بود. برای تلفن های همراه زیر 600 دلار و پیش بینی می شود در چند روز آینده اجرا شود. این سوال باید برای تلفن های همراه بالای 600 دلار نیز اعمال شود. مهدی آبگری ادامه داد: با توجه به تفاوت قیمت ارز نیمایی که برای واردات موبایل و ارز آزاد تعیین شده بود، برای جلوگیری از فساد چنین درخواستی را مطرح کردیم.

دوباره گران در بازار تلفن همراه؟

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این تصمیم منجر به گران شدن گوشی های تلفن همراه در بازار می شود؟ وی گفت: در صورت سه خواسته انجمن از بانک مرکزی شامل توزیع ارز از تالار دوم مرکز مبادلات برای تمامی گوشی های تلفن همراه، حذف ارز از صادرات آن برای تلفن های همراه بالای 600 دلار و تسهیل از توزیع و عرضه ارز در تالار دوم صرافی، بازار رقابتی می شود و با تغییر واحد پول نیمایی به واحد صرافی، قیمت تلفن همراه در بازار افزایش نمی یابد.

دیدگاهتان را بنویسید