تلفن 50 روستا به دلیل برف و کولاک قطع شد/ سرنوشت این 138 نفر چه شد؟

تلفن 50 روستا به دلیل برف و کولاک قطع شد/ سرنوشت این 138 نفر چه شد؟

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در ۲ روز گذشته ۱۳۸ نفر گرفتار در برف و کولاک توسط نیروهای امدادی استان اصفهان نجات یافتند.

منصور شیفروش در خصوص آخرین وضعیت استان در خصوص ورود سامانه بارشی، برف و کولاک اظهار داشت: در 2 روز گذشته 210 تیم امداد و نجات اورژانس هلال احمر سازمان آتش نشانی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و مدیریت بحران، شهرهای دارای وجود راه های ارتباطی شهری و روستایی در بخش های غربی، جنوبی و شمالی استان اصفهان خدمات رسانی می کند.

وی افزود: این تیم ها در دو روز گذشته اسکان اضطراری 400 خانوار، امدادرسانی به 562 خودروی سرگردان و 138 گیرافتاده برف، کولاک و تصادف را نجات دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: بر اثر بارش برف و تگرگ راه ارتباطی 120 روستا در مناطق غرب و جنوب استان مسدود است و تلاش راهداران برای بازگشایی و برف روبی ادامه دارد.

آبرسانی سیار به 20 روستا

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل سنگینی برف، مخابرات و ارتباطات رادیویی در شهرهای بیده و کمه و 50 روستای پادنا و گورنا پادنا شهرستان سمیرم با جمعیتی بالغ بر 28 هزار نفر در حال حاضر قطع است.

این گلخانه افزود: برق بیش از 22 روستای مناطق غرب و جنوب بخشداری در چند روز گذشته قطع شد که با تلاش مسئولان، برق 20 روستا برقرار و تلاش برای بازگرداندن شبکه برق به 2 روستا انجام شد. روستاهای منطقه فریدونشهر و چادگان ادامه دارد.

وی بیان کرد: آبرسانی سیار نیز برای آبرسانی به 40 روستای مناطق غرب و جنوب ادامه دارد.

اعزام نیروی کمکی به چهارمحال و بختیاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به کمک در عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای ارتباطی در چهار محال و بختیاری اشاره کرد و گفت: 5 تیم برف روبی از اداره کل راهداری و شهرداری های استان اصفهان به همراه تجهیزات و 3 دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بلدوزر، ۴ دستگاه کامیون و ۴ دستگاه برف روب به چهار محال و بختیاری اعزام شد.

دیدگاهتان را بنویسید