تلگراف خانه اکو رزیدنس هارمک به سرمایه گذار نیازمند است


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914907

به منظور ترویج گردشگری و آشنایی با فرهنگ غنی منطقه؛

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان گفت: سرمایه گذاری در فضای اقامتی در قالب واحد بوم گردی در تلگراف خانه هرمک به منظور ترویج گردشگری و نمایش فرهنگ غنی شهر زاهدان راه اندازی شود. منطقه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا واعظی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: سیستان و بلوچستان دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی فراوانی است و تلگرافخانه حرمک زاهدان یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان است.

وی افزود: تلگراف خانه قدیمی حرمک در ابتدای حکومت پهلوی اول در روستای هرمک در 55 کیلومتری شهر زاهدان در یک طبقه با آجر ساخته شد و در نمای آن نیز از آجر استفاده شده است.

واعظی توضیح می دهد: تلگراف خانه هرمک در تاریخ 16 مهر 1380 به شماره 6092 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان گفت: همانطور که از نام این بنای تاریخی پیداست، از بدو تاسیس به عنوان تلگرافخانه استفاده می شده و در اختیار دولت بوده و در حال حاضر در اختیار وزارت ارتباطات و ارتباطات است. فناوری اطلاعات واقع شده است.

واعظی گفت: پس از توسعه شهرهای همجوار و برچیده شدن این مرکز و انتقال آن به شهرهای زاهدان و زابل، ساختمان تلگراف خانه حرمک خالی از سکنه نماند و مورد استفاده و حفاظت روستاییان قرار گرفت، اما به مرور زمان رها شد

وی با اشاره به بند 1 ماده 98 قانون برنامه ششم توسعه ادامه داد: در راستای حفاظت از میراث فرهنگی دستگاه های اجرایی، صاحبان آثار تاریخی موظفند هزینه های مربوط به مرمت این فضاها را از اعتبارات سالانه آنهاست که در این رابطه مکاتباتی با مراجع ذیربط برای اجرای این موضوع انجام شده و در حال پیگیری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این بنای ارزشمند یادآور لحظه ای از تاریخ پرافتخار توسعه صنعت مخابرات و تلگراف کشور است، در قالب فضایی مسکونی در قالب گردشگری مکانی برای آن در نظر گرفته شده است. واحد و با رویکرد سرمایه گذار بخش خصوصی و نظر مساعد مالک از رونق گردشگری و ارائه فرهنگ غنی منطقه استفاده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید