تماس سفارت افغانستان در ایران با طالبان ارسال 7 دیپلمات جدید از کابل به تهران

تماس سفارت افغانستان در ایران با طالبان ارسال 7 دیپلمات جدید از کابل به تهران

طالبان اعلام کرد که دیپلمات های جدید برای اداره سفارت افغانستان در تهران به ایران اعزام شده اند.

ذاکر جلالی، رئیس اداره امور سیاسی حکومت موقت طالبان گفت که 7 دیپلمات مجرب از کابل به ایران اعزام شده اند تا با سرپرست جدید سفارت افغانستان در ایران به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی افزود: این تصمیم برای جلوگیری از توقف کار سفارت اتخاذ شده است.

همزمان با انتشار اخباری مبنی بر ایجاد تغییرات جدید در سفارت افغانستان در تهران، وزارت امور خارجه طالبان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرد.

وزارت امور خارجه طالبان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع تمامی افغان های مقیم جمهوری اسلامی ایران می رساند که فعالیت های سفارت افغانستان در تهران پس از اعزام دیپلمات های جدید به این سفارت با تعهد و روحیه قاطع در این سفارت ادامه خواهد یافت. خدمت شهروندان محترم دو کشور .

به گفته این وزارتخانه، تغییر پرسنل دیپلماتیک یک امر مشترک اداری و حق مشروع هر کشور است.

روز گذشته و پس از انتشار خبر واگذاری سفارت افغانستان در تهران به طالبان، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای برخی از ادعاهای مطرح شده در خصوص واگذاری و … را رد کرد. تحولات داخلی سفارت افغانستان در تهران تاکید کرد: موضوع واگذاری و تبدیل سفارت افغانستان در تهران یک موضوع داخلی (مربوط به افغانستان) است و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع مذکور ورود نکرده است. .

در این پیام تاکید شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه سند یا تجهیزات یا اقلام دیگری متعلق به سفارت افغانستان در تهران دریافت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید