تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود


ساعت: 06:17
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914365

سخنگوی سازمان ملل متحد در پی حملات ترکیه به شمال سوریه تاکید کرد که تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود و تاکید کرد که نگرانی های امنیتی کشورهای منطقه غرب آسیا باید از طریق گفتگو حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استیون دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی درباره حملات ترکیه به شمال سوریه افزود: ما قویا معتقدیم که تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود. همه طرف ها باید حداکثر خویشتن داری را به خرج دهند و از تشدید بیشتر تنش ها در منطقه خودداری کنند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: ما پیش از این شاهد تاثیر این تنش ها بر غیرنظامیان بوده ایم و نگران کننده است. دبیرکل سازمان ملل تاکید می کند که بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه، باید از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی مراقبت شود و همه کشورها باید به آتش بس موجود در سوریه احترام بگذارند.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه نگرانی های امنیتی دارند و مهم است که این نگرانی ها از طریق گفت و گو و نه نظامی برطرف شود.

ارتش ترکیه از یک هفته پیش حملات هوایی و توپخانه ای خود را به مناطق شمالی سوریه افزایش داده است. اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته است که این کشور در حال بررسی عملیات زمینی در سوریه است.

رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه گذشته درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت: حملات ارتش این کشور به شمال سوریه آغاز است و عملیات زمینی در زمان مناسب انجام خواهد شد.

شبکه الجزیره قطر دوشنبه شب به نقل از یک مقام دولتی ترکیه گزارش داد که این کشور معتقد است که عدم انجام عملیات نظامی در شمال سوریه منوط به خروج شبه نظامیان کرد از این مناطق است.

به گزارش ایرنا، الجزیره به نقل از یک مقام دولتی ترکیه اعلام کرد: ترکیه خروج شبه نظامیان کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) از شهرهای منبج، عین العرب و تل رفعت را منوط به عدم انجام عملیات نظامی کرده است. عملیات در شمال سوریه

دیدگاهتان را بنویسید