تمام تمرکز باید بر بازگشایی مرزهای مالیاتی باشد


ساعت: 22:12
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836782

نایب رئیس مجلس گفت: باجیران یکی از شهرهای قدیمی خراسان رضوی است اما امروز بازی می کند، نابینا است و می خوابد. سه مرز مشترک ایران با ترکمنستان در حال حاضر دوباره باز است و امروز باید تمام تمرکز بر بازگشایی مرز مالیاتی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس امشب در نشست با مسئولان کوکان در تالار مرزی گمرک باجگیران گفت: شهر باجگیر یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور است اما امروز سوت، کور و سست است. و تبادل کالا.

وی افزود: به گفته سفیر ایران، ترکمنستان سختگیری خاصی در مرزهای خود با همسایگان خود دارد و تاج باعث شده این مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس بسته شود. این کشور حتی مقررات سختگیرانه شرکتی را برای شهروندان و دیپلمات های خود وضع کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 مرز مشترک ایران با ترکمنستان بازگشایی شده و امروز باید تمام تمرکز بر بازگشایی مرز با حضور ماموران گمرک باشد و هیچ عذرخواهی از طرف مقابل صورت نگیرد.

وی افزود: ترکمنستان نیز تقاضایی برای تجارت از طریق بازار داشته است که در گذشته در مورد آن صحبت و وعده داده شده بود اما با تغییر دولت این موضوعات پیگیری نشد.

حسینی همچنین گفت: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز از این منطقه مرزی بازدید کرد. تمام تمرکز وزارت امور خارجه روی کار سیاسی نیست، بلکه روی تبادل فرهنگ، اقتصاد و … است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز دولت بعد از سلامت معیشت مردم را در اولویت قرار داده است و باید از طریق وزارت راه و امور خارجه نسبت به رصد آسیب ها و مشکلات به وجود آمده در این منطقه مرزی اقدام شود. ، سکوت و… «امروز روابط خوبی با کشورهای همسایه برقرار شده است و برخلاف دولت قبل که به اروپا و چند کشور خاص نگاه می کرد، امروز دولت سیزدهم شروع به تقویت روابط و اکنون سطح تجارت و صادرات ایران کرده است. مثبت است

وی افزود: امروز در همه مرزها امنیت برقرار است اما مرزها نباید خالی از سکنه باشد و زیرساخت ها برای تامین غذای مردم آن مناطق فراهم شود.

مرزبانان مشتاق از مرز محافظت می کنند

عباسعلی صفایی سرپرست فرمانداری کوچان در این نشست با بیان اینکه امروز مرز باجگیر به دلیل بی توجهی همسایگان روزهای ناخوشایندی را در حوزه تولید و امنیت غذایی سپری می کند، اظهار داشت: این مرز و بوم در حال عبور است.

وی با تاکید بر اینکه مرز گمرک خدمات زیادی در گذشته ارائه کرده است، گفت: در حال حاضر مراحل اولیه گازرسانی این قطعه که با پیمانکار خط لوله گاز انجام می شود انجام شده است.

اعطای وام 800 میلیاردی فولاد گازرسانی خراسان رضوی با محوریت مودیان

علی آذری نماینده مردم کوچان و فروج در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باجگیر تنها شهر بدون گاز خراسان رضوی بوده و دستورات آن انجام شده است، گفت: باج گیری تنها شهرستان بدون گاز در خراسان رضوی بوده است.

وی گازرسانی به ماموران مالیاتی را تاثیر مثبتی در توسعه مرزها می داند و خاطرنشان کرد: شهرستان باید زیرساخت ها و امکانات را برای رسیدن به توسعه شهر و جامعه فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید