تمام زمین های کشاورزی کشور تا پایان دولت سیزدهم سند می شود

ساعت: 22:10
تاریخ انتشار: 1400/11/09
کد خبر: 1804311

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی در خصوص مستندسازی اراضی کشاورزی گفت: دولت سیزدهم و به ویژه وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه مشخص شده و یکی از پنج برنامه مهم است. جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی مستند شد. زمین های کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدعلی شجاعی ظهر امروز در حاشیه اولین جلسه قرارگاه اراضی کشاورزی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان و مسئولان استانی فضایی را ایجاد کرده اند که زنجان در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان پیشرو است و این نشان می دهد که استان زنجان از بلوغ و بصیرت هم مردم و هم مسئولان برخوردارند.

وی گفت: حدود 18.7 میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که نیاز به تخصیص دارد. متأسفانه علیرغم همه تلاش‌های انجام شده در دهه‌های اخیر، حدود 4 درصد کار انجام شده است.»

شجاعی افزود: اینجا از یک سو فضای سود و زمین خواری است و از سوی دیگر فضایی است که برای کشاورزانی که نسل ها در کشاورزی مشغول به کار بوده اند، تکلیف تعیین نشده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان اراضی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1393 و تمرکز ایشان بر تعیین تکلیف در سریع ترین زمان ممکن و صدور سند اراضی کشاورزی گفت: برنامه های پنج گانه وزیر کشور. سازمان جهاد کشاورزی که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، قرار بود تا پایان دولت سیزدهم زمین های کشاورزی را سند بزند.

وی گفت: «نکته این است که این وعده حاکمیت و نظم است. استان ها باید تلاش کنند تا این اتفاق بیفتد.

شجاعی گفت: تاکنون تلاش های زیادی انجام شده و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اقدامات انجام شده تلاش های زیادی کرده اند اما کافی نیست.

وی با اشاره به تشکیل ستاد صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: صدور سند زمین کشاورزی در تمامی استان ها تشکیل می شود.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم زنجان به عنوان رهبر کشور تا کنون و بر اساس قولی که در سفر رئیس جمهور به استان داده شده است تا پایان سال جاری تعطیلی برای سندسازی زمین های کشاورزی شهرستان های هورمدره و سلطانیه داشته باشد. دهه فجر سال.”

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان اراضی کشور با بیان اینکه 18 ماه برای مستندسازی تمام اراضی کشاورزی استان زنجان تعیین کرده ایم، گفت: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت حتی اگر داشتیم. یک مشکل قانونی در بن بست نباشید

وی خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی قول داد هر لایحه ای که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی می رود با یک برنامه دو مرحله ای حذف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان اراضی کشور در خصوص آخرین وضعیت شریف آباد ابهر گفت: یکی از اولین دیدارهای من با استانداران با استاندار زنجان بود که ایشان هم همین دغدغه را داشتند.

وی گفت: استثنائاً از توان خود برای برقراری حق و عدالت در آنجا استفاده خواهیم کرد و سالیان متمادی با کمک استاندار و سایر مدیران استان با دقت و بدون عجله تلاش خواهیم کرد تا به مقصد برسیم. “

شجاعی گفت: کار کارشناسی در این زمینه در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم درخواست مردم را هر چه سریعتر محقق کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید