تمام سنگ های تلویزیون برای “بدون ملاقات”


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877886

تلویزیون ملی و رسانه با دعوت از بهروز شعیبی و بازیگران فیلم «بدون ملاقات مقدماتی» در برنامه های مختلف خود، گفت و گو با آنها و متقاعد کردن مخاطبان به تماشای این فیلم، عملاً داستان این فیلم را به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز شعیبی ششمین فیلم بلند سینمایی اوست. فیلمی به تهیه کنندگی محمود بابایی که برای اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر جلب توجه منتقدان، برنده دو سیمرغ صدا و بهترین فیلم از منظر ملی شد. اما در رشته بهترین کارگردانی، فیلمنامه نویس، صدابردار و فیلمبردار نیز توسط هیئت داوران دیده شد و نامزد سیمرغ شد.

فیلمنامه «بدون ملاقات مقدماتی» را فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان های مصطفی مستور نوشته اند. داستان فیلم درباره دختری به نام یاسمن (با بازی پگا آهنگرلانی) است که سال ها پس از مرگ پدرش به ایران بازگشت. پسر او مبتلا به اوتیسم است که سفر را برای او دشوار می کند. یاسمین از پدرش خبر ندارد و بیشتر از میراثی که پدرش برایش به جا گذاشته تعجب می کند. اقامت کوتاه او در زادگاه پدرش و ملاقات با کسانی که پدرش را می شناسند، او را به درک جدیدی از انسان و مفهوم مرگ سوق می دهد..

در این فیلم کارگردان با آرامش و خونسردی یاسمن را همراهی می‌کند تا سال‌ها دور از خانواده و وطن سفری را آغاز کند تا شهود و معانی جدیدی از خانواده، وطن و فراتر از آن، معنویت را کشف کند. شاید طرفداران فیلم های مهیج و اکشن از دیدن این فیلم خسته نشوند، اما «بدون ملاقات» قدم به قدم و به آرامی در ذهن و قلب بیننده نفوذ می کند و با حرکت رو به جلو، پازل شخصیت نقش اول را تکمیل می کند. فیلم این بار رنگ و درخشش زنده ای پیدا می کند و در سکانس های پایانی فیلم و در حرم امام رضا (ع) همه چیز به اوج زیبایی می رسد. این شعار نه تنها شکست خورد، بلکه موسیقی با مسعود صحت دوست به پایانی به یاد ماندنی در سینما منجر شد.

رامبد جوان شب گذشته بازیگر جوان این فیلم را به بهانه معرفی به انجمن اوتیسم ایران دعوت کرد و او و دبیر انجمن بارها از تماشاگران خواستند فیلم را تماشا کنند. پیش از این در ویژه برنامه خندوانه عید نوروز، بهروز شعیبی به عنوان مهمان حضور داشت و درباره این فیلم صحبت کرد.

او در هفته های اخیر به بهانه حضور در جشنواره فیلم کانادا، عنکبوت مقدس در ویژه برنامه سینمایی بهروز افهمی، به این حوزه ها توجه کرد و شعیبی به عنوان کارگردان «بدون قرار» مهمان این برنامه بود. ” و زمان خوبی برای ارائه این فیلم وجود داشت. با این حال خبرگزاری صدا و سیما نیز در بخش های مختلف خبری خود به پوشش این فیلم پرداخت و با گفت و گو با کارگردان و عوامل فیلم سعی کرد افراد بیشتری را به تماشای این فیلم تشویق کند. در مورد فیلم های «وضعیت مهدی» و «حناس» هم همین اتفاق افتاد.

بی شک تلویزیون با میلیون ها مخاطب و پتانسیل و ظرفیت بالایش می تواند در این روزهای حساس در گیشه و حداقل برای فیلم های استراتژیک، مهم و تدافعی مانند «بدون مذاکره، حناس، موضع مهدی و روز صفر» به سینما کمک کند. در خصوص تبلیغات، معرفی و تشویق مخاطبان به سینما.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید