تمام منابع آب استان قزوین زیرزمینی است

وی با بیان اینکه تمامی منابع آبی استان زیرزمینی است افزود: با وجود اینکه مجوز بهره برداری از چاه های زیرزمینی حدود 8400 لیتر در ثانیه است اما با به کارگیری تمام تلاش خود توانسته ایم تا 3900 لیتر در ثانیه از زیرزمینی استفاده کنیم. منابع آب. این یعنی ایجاد مشکل جدی در بحث آب های زیرزمینی.

مدیرعامل شرکت آب قزوین با اشاره به بحث تامین آب به مهرگان گفت: هم اکنون 30 هزار خانوار در این شهر زندگی می کنند و در دولت سیزدهم برای 20 هزار خانوار دیگر مسکن ساخته می شود که البته 50 هزار خانوار به تامین آب شرب نیاز دارند.

شهرستان مرگان نیاز به تامین آب دارد

این مسئول ادامه داد: امیدوارم تمهیدات لازم برای انتقال آب به این شهرستان اندیشیده شود چرا که کمتر از یک سال دیگر 20 هزار نفر جمعیت در این شهرستان زندگی می کنند.

بیروندی با اشاره به ناسالم بودن آب در گذشته بیان کرد: TDS آب بالای 1000 بود و هم اکنون با توجه به کار تصفیه خانه آب گوارا با TDS زیر 600 در اختیار مردم قرار می گیرد.

این مسئول در نهایت گفت: همه کارکنان برای رساندن آب به آبیک زحمت کشیدند و جا دارد از پیگیری های مردم صبور و اصحاب رسانه تشکر کنم.

یدالله ملکی همچنین به مطالعات انجام شده در خصوص آب شرب استان در سال های 80 و 90 اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه این مطالعات به دلیل تامین آب شرب استان از طریق حمل و نقل زیرزمینی انجام شد، اما متاسفانه در بودجه لحاظ نشد. به دلایل مختلف.

وی افزود: در سال 1395 برای این پروژه وام اعطا شد که 30 درصد این وام توسط دولت و 70 درصد توسط بخش خصوصی تامین شد.

تامین مالی پروژه ABIK از محل وام یارانه ای

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با بیان اینکه عملیات اصلی این پروژه از روزهای پایانی سال 99 و ابتدای سال 1400 آغاز شد، گفت: وام یارانه ای در موعد مقرر آغاز و به بهره برداری رسید.

این مسئول گفت: پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک دارای 9.5 کیلومتر خط انتقال، سه دهانه، دو پل، یک حوضه، 200 دریچه و اتصالات، 60 سازه هیدرولیکی و بهترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا است.

وی در پایان گفت: آب این طرح برای اولین بار در شب تاسوعای حسینی امسال به دست مردم شریف شهرستان آبیک رسید و از همه کسانی که در این طرح شرکت کردند تشکر می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید