تمایل ایران به استفاده از تلاش های جمیله برای جلوگیری از درگیری نظامی در منطقه


ساعت: 23:05
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880349

وزیر امور خارجه گفت: امروز در دمشق به مقامات ارشد سوریه ابلاغ کردم که ایران آماده است تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری نظامی و تمرکز بر راه حل سیاسی انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امشب (شنبه 20 تیرماه) به دمشق سفر کرده است در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه درباره سفر هفته گذشته خود به آنکارا و دیدار با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان اشاره کرد و گفت: چند روز پیش با مقامات ارشد جمهوری ترکیه، کشور همسایه ایران و سوریه گفت و گو داشتم. در آنکارا.” تاکید کردم که راه حل، گفت و گوی بین مقامات امنیتی ترکیه و سوریه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: در گفتگو با مقامات ترکیه متوجه شدم که ترکیه نیز راه حل سیاسی را به عنوان راه حل اولویت دار می داند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امروز در دمشق به مقامات ارشد سوریه ابلاغ کردم که ایران آماده است تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری نظامی و تمرکز بر راه حل سیاسی به کار گیرد.

امیر عبداللهیان همچنین از دیدارهای امروز خود با بشار اسد و علی مملوک و همچنین فیصل مقداد صحبت کرد و گفت: بیش از دو ساعت با بشار اسد در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردم. آقای بشار اسد دیدگاه های مهمی را در مورد لزوم صلح و برقراری ثبات، صلح و امنیت در منطقه بیان کرد. علاوه بر روابط دوجانبه، درباره چگونگی برقراری هر چه بیشتر امنیت در منطقه از طریق گفتگو و دیپلماسی صحبت کردیم.

انتهای پیام/8

دیدگاهتان را بنویسید