تمایل ایران به همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو در زمینه های مختلف


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897617

رئیسی در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای خبر داد؛

رئیس جمهور با تشریح ظرفیت های گسترده کشورمان در حوزه های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو آن در زمینه های مختلف اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آغاز دومین روز از سفر خود به ازبکستان با حضور در هتل محل اقامت خود با ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل شدن به این کشور پرداخت. وی به تشریح جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی پرداخت.

رئیسی آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو و همچنین با سازمان همکاری شانگهای در زمینه های مشخص شده اعلام کرد.

ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این نشست با اشاره به اقدامات دبیرخانه این سازمان برای عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه ای گفت: روز گذشته به اتفاق آقای امیر عبدالهیان، پیمان الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای را امضا کردیم که چهل سند دارد. با پذیرش این اقدامات، ایران سال آینده به عنوان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای در اجلاس شرکت خواهد کرد.

ژانگ مینگ تصریح کرد: ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار است که می تواند نقش بسزایی در امنیت منطقه و جهان داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ در منطقه، با تکیه بر اشتراکات تاریخی و فرهنگی گسترده ای که با کشورهای منطقه دارد، روابط سیاسی و تجاری خوبی با اعضای سازمان همکاری شانگهای نیز دارد.

وی با اشاره به تعاملات ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای در 21 سال گذشته در زمینه های مختلف، گفت: ایران با اعضای این سازمان بیگانه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید