تمثیل بسیج به «خط حسنه» پیام امام ملت به بسیجیان

ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786022

خانواده خوب بسیج هر روز که می گذرد نیرومندتر و پربارتر می شود و این پیشرفت و خدمت به مردم تا تشکیل دولت و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; در دوم آذرماه سال 1367 که هشت سال بعد حراست مقدس به پایان رسید، امام امت (ره) با استفاده از تفسیر قرآن خاندان طیبه از بسیج می فرماید: بهار پیوند می دهد، امنیت را تازه می کند. و حدیث عشق.
قرآن در آیات 12 و 13 به نقل از سوره ابراهیم می فرماید که ما نتوکل لنا الله علی الله فلیتوکل وقد هدانا سبلنا ولنسبرن بر کوله هایمان زیتمونا المتوکلون / سایه الزین کفروا لرسلهم لنخرجنکم فا لتوندن م.
معنای کلمه «خیر» چیست و چه ویژگی هایی دارد، اقوالی که مهمترین آنها عبارتند از:
1. برخی از مفسران آن را به کلمه توحید تعبیر می کنند.
2. اجرای احکام و احکام الهی
3. ایمان و معنا و محتوای لا اله الا الله
4. روش ها و برنامه های سازنده و برخی آن را به مؤمن تعبیر کرده اند که با توجه به گستردگی معنا و محتوای کلمه طیبه می توان همه این تعابیر را در معنای آن پذیرفت.
نکته دیگری که در این زمینه ذکر آن حائز اهمیت است این است که این شجره نظام حساب شده ای دارد که ریشه و شاخه دارد و هر کدام رسالت و تکلیف خاصی دارند و در واقع وجود «اصل» و «شاخه» در آن است. دلیلی برای مدیریت سیستم است، محاسبه شده و در آن کار سازمانی است.
ریشه آن قوی و محکم است، بنابراین طوفان و بادهای شدید نمی توانند آن را حرکت دهند و این توانایی را دارد که شاخه های خود را در آسمان در فضا، زیر نور خورشید و بیرون از خانه آویزان کند. نگه دارید و حمایت کنید، زیرا هر چه شاخه طولانی تر باشد، ریشه باید قوی تر باشد.
شاخه های این خاندان اصیل در محیط پست و محدودی نیست، بلکه بلندی آسمان جای آن است، البته نه در یکی دو فصل، بلکه در هر فصل، یعنی هر وقت دست به شاخه های آن زدی، شما محروم نخواهید شد
حال باید ویژگی های این خط شریف را با بسیج و جایگاه و ساختار و ویژگی های آن با استفاده از سخنان مقام معظم رهبری مقایسه کرد تا از تمثیلی که در بالا به آن اشاره شد رمزگشایی شود.
رهبر معظم انقلاب در خصوص تفکر بسیجی و بسیجی فرمودند: صادق ترین و سرافرازترین مردم این ویژگی ها را دارند، بسیج در کشور یعنی کسانی که حاضرند این پرچم افتخار را به دوش بکشند و روی آن سرمایه گذاری کنند.
از نثار خون پاکش در هشت سال دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم، امنیت، اقتدار، سلامت و… دفاع از مبانی اصیل اسلامی و خنثی سازی نقشه های شوم استکبار، تلاش برای آبادانی ایران اسلامی، خدمت رسانی به حوزه های محرم در قالب گروه های جهادی، تلاش برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در عرصه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و… خدمت به موقع در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، تاج، معارف مومنانه و… که سنگ بنای صحنه است ظهور این خدمات شیرین ریشه در توحید و توحید تفکر بسیجی دارد.

خانواده خوب بسیجی هر روز که می گذرد نیرومندتر و پربارتر می شود و این پیشرفت و خدمت به مردم تا تشکیل حکومت و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داشت.

یعقوب فتحی; عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید