تمجید ویژه مفسر ورزشی ESPN از تیم ملی ایران

تمجید ویژه مفسر ورزشی ESPN از تیم ملی ایران

تیم ملی ایران به عنوان تیم اول قاره آسیا به جام جهانی 2022 قطر راه یافت و دراگان اسکوچیچ و شاگردان این تیم با صعود زودهنگام خود در این رقابت ها کار بزرگی انجام دادند.
تیم ملی فوتبال ایران در کمترین زمان ممکن به جام جهانی 2022 رسید، اما در یک قدمی راهیابی، نتایج درخشان در اسکوچیچ بحرین و ادامه همین مسیر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 ایران، به دوباره بر بام آسیا باش

گابریل تان، خبرنگار و مفسر ESPN با اشاره به صعود تیم ملی ایران، از عملکرد اسکوچیچ و بازیکنان در کنار امیدواری به قاره برای صعود بعدی این تیم به جام جهانی قطر صحبت کرد.

ایران به عنوان یک جنتلمن قد علم کرده است

این تحلیلگر فوتبال آسیا به ESPN گفت: نتایج تیم ملی ایران در راه صعود به جام جهانی معتبر بود. این تیم بدون غافلگیری و تنها بر اساس درخشش بازیکنانی چون مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و علی گلی زاده به موفقیت های پیاپی دست یافت.

تان درباره عملکرد شاگردان اسکاتلندی گفت: این تیم یک جنتلمن بود. ایران در هر بازی بر اساس استراتژی های خاص و سازماندهی مناسب، فوتبال خود را بر روی تاکتیک های حریف اعمال می کند.

اسکوچیچ برای طارمی نظم و انضباط نشان داد

ESPN، تهیه کننده برنامه فوتبال آسیایی شبکه ESPN در جریان برخورد انضباطی دراگان اسکوچیچ علیه مهدی طارمی به ESPN گفت: وقتی طارمی درباره فوتبالیست های ایرانی توییت می کند، اسکوچیچ واکنش نشان می دهد. آنچه با اسکوچیچ مصاحبه شد تأثیر زیادی بر این واکنش نداشت، اما مهمتر از آن تعیین موقعیت هر فرد به عنوان یک تیم مهم بود. نظم تیمی یکی از مهم ترین ویژگی های تیم ملی ایران بود که همه آن را دیدند.

ستاره های ایران درخشان بودند

این تحلیلگر فوتبال آسیا در ادامه درباره روند این تیم با اسکوچیچ توضیح داد: دیدار منامه – بحرین برای ایران بسیار مهم بود که خوشبختانه توانست از چیزی که فکرش را هم نمی کرد خارج شود. تیم ملی فوتبال ایران ستاره های درخشانی چون طارمی، آزمون و جهانبخش دارد. این تیم قطعا شایستگی صعود به جام جهانی را داشت و با قدرت تاکتیکی و رهبری تیم شخصی مانند اسکوچیچ توانست به جایگاه ایده آل برسد.

اسکوچیچ باید در جام جهانی هم خوب باشد

تان در واکنش به عملکرد دراگان اسکوچیچ با تیم ایران و حضورش روی نیمکت ایران در جام جهانی گفت: او با نتایجی که به دست آورده نشان داده مربی خوبی است و به ویژگی های ایجاد تیمی با بالاترین ها دست یافته است. ستاره های خود را برمی گرداند.” اسکوچیچ شاید نام بزرگی در دنیای فوتبال نبود، اما حالا او می تواند در جام جهانی به حرفه خود ادامه دهد تا نشان دهد حرفی برای گفتن دارد. او در مسابقات مقدماتی جام جهانی روی کاغذ درخشید و حالا باید در دنیا خوب باشد

انتظار از ایران طبیعی است

وی در ادامه صحبت های خود درباره اینکه انتظارات از تیم ملی ایران زیاد شده و بسیاری از فوتبالدوستان در کشور منتظر ادامه این تیم در آستانه مرحله گروهی هستند، تاکید کرد: چرا که نه! ایران با ستاره هایش می تواند به دور دوم جام جهانی فکر کند. این تیم زمان کافی برای برنامه ریزی دارد و باید شرایط خاصی را برای بازی با بهترین های جهان ایجاد کند. تیم ملی ایران در صدر فوتبال آسیا قرار دارد و برای پیشرفت فوتبال خود باید به فکر جایگاه بهتری در جهان باشد. حضور در دور دوم ارتباط مستقیمی با مسائلی مانند قرعه کشی و گروه بندی دارد، اما فکر می کنم ایران از قبل می تواند برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کند.

از طارمی تا گلی زاده

وی در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن ایرانی در مقدماتی جام جهانی ستاره شد؟ یادآوری می کنیم: انتخاب سخت است. اسامی: سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علی گلی زاده و سامان کودوس را ببینید. هر کدام از آنها بهترین بودند. فکر می کنم تیم ملی ایران بهترین تیم زمان خود بود. نقش کادر فنی نیز برای این موفقیت بسیار مهم بود، زیرا او بین ستاره ها هماهنگی ایجاد کرد و موفق شد آنها را در تاکتیک های منظم بازی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید