تمدید زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی + لینک ثبت نام

تمدید زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی + لینک ثبت نام

مهلت انتخاب رشته در مرحله مقدماتی آزمون پیراپزشکی دوره 49 تمدید شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم می توانند از روز یکشنبه 22 آذر لغایت سه شنبه 24 آذرماه مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته.

افرادی که در این مرحله انتخاب رشته کرده اند و به هر دلیلی از انتخاب خود انصراف داده اند می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی گزینه انصراف از این مرحله را انتخاب کنند.

توجه: در رشته زنان و زایمان (تخصصی زنان) و کودکان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اولویت پذیرش با کادر ثابت سپاه، بورسیه سپاه و سپس باز است.

پیش از این گزارش شده بود که داوطلبان سیکل چهل و نهمین کنکور دستیاری تخصصی که در مرحله اصلی مجاز به انتخاب رشته شده و در اعلام نتایج مرحله اصلی مردود شده و یا انتخاب رشته نکرده اند، در دوره آموزشی به دلایلی که این کار را نکرده اند، می توانند در این مرحله رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

بر اساس رای گیری نود و یکمین جلسه شورای پزشکی و آموزش تخصصی در تاریخ 8 آبان 1397، داوطلبان با توجه به نتیجه مرحله اصلی و سهمیه هر رشته واجد شرایط انتخاب رشته می باشند.

به عبارت دیگر هر داوطلب می تواند تنها رشته هایی را ببیند که حد نصاب نمره لازم را در فرم انتخاب رشته کسب کرده اند. کسب حد نصاب لازم در هر رشته به معنای پذیرش نهایی نیست و قبولی نهایی بر اساس قوانین و مقررات مندرج در راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته می باشد.

تذکر: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته های مربوط به سهمیه مناطق مستضعف محلی هستند، در صورت تمایل به انتخاب رشته در کرسی های مذکور می بایست بر اساس جدول شماره 2 راهنمای انتخاب رشته نیازمندی های دانشگاه در. علوم پزشکی در هر رشته با مناطق کم برخوردار تعامل داشته باشد استان هایی که این دانشگاه ها در آن قرار دارند منطقه محلی را انتخاب کنند.

تذکر: داوطلبانی که در چهل و نهمین دوره آزمون ورودی دستیاری پزشکی با رعایت قوانین خیابانی شرکت کرده اند در صورتی که تا تاریخ 12 شهریور 1401 تکمیل شده باشند، واجد شرایط انتخاب رشته می باشند در غیر این صورت شرکت در این مرحله تکمیل خواهد شد. تخلف محسوب می شود و طبق قوانین با آن برخورد خواهد شد.

متقاضیان می توانند جهت انتخاب رشته در ظرفیت اعلام شده به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه نمایند.

ظرفیت در مرحله فارغ التحصیلی، ظرفیت چهل و نهمین دوره کنکور دستیاران تخصصی که پیش از این 1323 نفر تعیین شده بود با افزایش 30 نفری به 1353 نفر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید