تمرکز دشمن رسانه ای و جنگ اقتصادی/ انقلاب اسلامی حقیقت همیشه زنده است


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807773

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همیشه زنده است، گفت: شمن بر جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای تمرکز کرد تا ناامیدی را به مردم و مسئولان تزریق کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نطق پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: بر نمازگزاران و مجاوران حضرت ثامن الحج (ع) تسلیت باد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این مکان مقدس و در این روز گرانقدر یادی از شهدا و امام شهدا می کنیم; شهدایی که تا آخرین لحظه زندگی خود و تا آخرین قطره خون در راه و هدف خود یعنی احیای اسلام و عزت مسلمین تردید نکردند.

کلیباف می گوید: ایمان مردم رکن مهم ایمان شهدای اسلام بود. سلام بر امام شهدا؛ این مرد الهی که جز در مورد خدا حرفی نزد و جز در راه خدا قدم نگذاشت. امامی که به سنت های الهی معتقد بود; خداباوری او در اوج خود بود. من کسی را دارم که قلب عمیقی برای ایمان مردم داشت.

وی با اشاره به اینکه امام عزیز ما راه خودش و راه خودش و توانایی توکل و ایمان داشت، گفت: وقتی می گوییم امام، به سنت های الهی معتقد بود؛ و اگر می گوییم امام، به سنت های الهی اعتقاد داشت. یعنی در 15 خرداد 42 این مرجع بزرگ و این مرد الهی و این مرد انقلاب اسلامی و عاشق مکتب قرآن و اهل بیت(ع) با رژیم طاغوت به مقابله پرداخت.

کلیباف افزود: بسیاری از دوستدارانش نیز به او توصیه می کردند که این مبارزه با قدرت نظام ستمشاهی میسر نشد، اما امام با اعتقاد به سنت های الهی که تحریف و تغییر نمی کند با این ایمان به راه خود ادامه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل بعد از خدای متعال بر مردم توکل کردند; امام فقط با مردم صحبت می کرد و فقط با مردم صحبت می کرد; این اتفاق افتاد و مردم روی صحنه آمدند و اوج اهمیت امت اسلامی و امت و امت واحده را در چنین روزی در سال 57 و در مبارزات انقلاب اسلامی تجربه کردیم و این اوج باور عمومی بود. امام خمینی.

کلیباف خاطرنشان کرد: آمریکا به طور کامل از رژیم منحوس پهلوی حمایت کرد اما انقلاب اسلامی پیروز شد. آمریکا در میان بی اعتمادی فروپاشید. این یعنی اهل ایمان; یعنی اعتماد به نفس به این معنا که امام فرمود ما می توانیم; اینها ارکان انقلاب اسلامی و ارکان انقلاب اسلامی و آرمان ها و اعتقادات انقلاب اسلامی بودند. اگر در دهه فجر و 22 بهمن که یوم الله و روز بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و مایه مباهات همه ماست، گرد هم بیاییم. این در واقع یک حقیقت زنده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایمانی رو به رشد است که روز به روز با شکوه تر پیش می رود و حرکتی نمادین و نمایشی نیست. انقلاب اسلامی حقیقتی جاودانه است. ما حتی این سنت های الهی و این ایمان مردمی و نقش مردم را دو رکن مهم بعد از انقلاب اسلامی می بینیم.

کلیباف افزود: در دوران دفاع مقدس این دو رکن و اعتقاد یعنی سنت های الهی و مردم ما به پیروزی منجر شد. باید دوران دفاع مقدس را با جهاد تبیین کنیم و به جامعه معرفی کنیم. اگر امروز مشکلات و چالش های جدی داریم، از کجا می آیند و چه ارتباطی با انقلاب اسلامی دارند؟

وی خاطرنشان کرد: بنی صدر در زمان جنگ تحمیلی به مردم اعتقادی نداشتند. بنی صدر هیچ حرکتی نکرد و گفت کاری از دست ما برنمی‌آید و باید زمین بدهیم و زمان به دست آوریم و ببینیم چه می‌شود و سعی کرد آتش‌بس برقرار کند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح می کند: این تفکر در ماه های اول جنگ حاکم بود، اما روزی که امام خمینی(ره) فرماندهی کردند، تنها چند هفته بعد آبادان آزاد شد و بستان نیز به آزادسازی انجامید. جنگ بزرگ و بزرگی که خمینی رهبری کرد، رزمندگان ما را جذاب کرد و شهیدانی چون علیمردانی را سربلند کرد.

کلیباف گفت: نماد عملیات بزرگ حفاظت مقدس چیست؟ نماد ایمان و ایمان به نصرت الهی. اسرائیلی ها تلاش کردند تا دولت اسلامی را سرنگون کنند. اما امروز می بینید که بعد از 40 سال افتخار این است که به جای اسرائیلی ها در مرز ما هستند. جبهه انقلاب و جبهه مقاومت به بلندی‌های جولان در مرز جبهه مقاومت و در مرز اسرائیل با رژیم صهیونیستی و سوریه چسبیده است.

وی افزود: امروز جبهه مقاومت در سواحل مدیترانه است و این عظمت انقلاب اسلامی است. اینها تمایزات بزرگ ما هستند. اعتقاد به سنت های الهی هم برای پیروزی انقلاب مؤثر است و هم برای تداوم انقلاب.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید علیمردانی قبل از انقلاب اسلامی چه نقشی در مسائل نظامی و عملیاتی داشت؟ یعنی باید به مردم فرصت داد. مکتب امام شامل معنویت و عقلانیت و عدالت است و در تمام جبهه ما این عزیزانی که حضور داشتند معنویت و عقلانیت برایشان مهم بود.

کلیباف ادامه داد: عدالت باید مبتنی بر اسلام باشد نه اعتقادات مارکسیستی، زیرا اینها جز انحراف نیست. انقلاب اسلامی و امام و حقیقت امام زنده است. در تمام 40 سال گذشته، هر جا که روی این اصول حرکت کردیم، امروز مایه مباهات است و اینجا می گوییم انقلاب رو به رشد است و امام زنده است. کسانی که روزی با انقلاب بودند و امروز پشیمان هستند، به اشتباه به دنبال عیب و ایراد در انقلاب هستند. مشکلات زمانی به وجود آمد که از مبانی انقلاب و آرمان های امام و مکتب امام فاصله گرفتیم.

وی گفت: وقتی به جای عقل مبتنی بر وحی به عقلانیت لیبرالی تکیه کنیم چه می شود؟ باید باور کنیم که سنت الهی قابل تغییر نیست و این پیروزی و حقیقت انقلاب است. ما امروز هم این را باور داریم و می بینیم و مشکلات اقتصادی و رسانه ای و جنگ رسانه ای وجود دارد. دلیل شکست ما این است که از پایه های انقلاب دور شده ایم. در حوزه حل مسئله باید بدانیم که در این اصول و مبانی به ثبات نیاز داریم و نیازمند تغییر اساسی در رویکردها، روش ها و ابزارها هستیم، نه کنار گذاشتن اصول و مبانی انقلاب.

کلیباف گفت: باید به مدیران خلاق و جوان فرصت داد و اگر از این فرصت در حوزه اقتصادی بهره ببریم. ما شاهد این مشکلات هستیم. در تمام این سال ها به سمت اقتصاد صرفا دولتی حرکت کرده ایم و در حوزه اقتصاد به مردم فرصت نداده ایم. امروز باید بگویم که در حوزه اقتصادی مشکلات ما مالی و پولی نیست، بلکه باید از کریدور موثر عبور کنیم و نظام اداری، مدیریتی و اجرایی کشور را تغییر دهیم.

وی گفت: بخشی از اقتصاد ما درگیر ربا است. روشن است که وقتی در اقتصاد ربا باشد مصداق جنگ با خداست و اگر هم باشد با چالش اقتصادی مواجه هستیم; جهاد تبیین تکلیف فردی ماست; انقلاب ما و مکتب امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبتنی بر سنت های الهی است و همه باید به این تبیین توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن بر جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای متمرکز است تا ناامیدی را به مردم و کارکنان تزریق کند و پایه ها و مبانی انقلاب را متزلزل کند و بین امام و امت فاصله ایجاد کند. آنها به قدرت ما پی بردند. امروز مردم به بحث علیه ما پایان دادند و دوباره به اصول انقلاب رای دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید