تمرکز ویژه بر مناطق فقیرنشین در اولویت بسیج جامعه پزشکی/ ویزیت رایگان 365 بیمار نیازمند سیستان و بلوچستان


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914483

بسیج جامعه پزشکی در تمام ایام سال به ویژه در حوادث و بحران ها به کمک مردم آمده و با ارائه خدمات رایگان و بدون پرداخت هزینه اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، حضور داوطلبانه پزشکان و پرستاران در روزهای آتش و خون جنگ تحمیلی چشمگیر بود، اما امروز پزشکان در نقاط مختلف کشور با حفظ روحیه بسیجی به مناطق فقیرنشین رفته و اهالی را معاینه می کنند.

بسیج جامعه پزشکی با طرح ویزیت رایگان سعی در برقراری عدالت در حوزه بهداشت و درمان داشت و در همین راستا با تلاش مراکزی که در اکثر نقاط تأسیس شده بود، درد بیماران به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده تسکین یافت.

در هر مرحله از اجرای طرح ویزیت رایگان، متخصصین داخلی، عمومی، دندانپزشک، جراح، متخصص زنان، چشم، اپیدمیولوژیست و سایر پزشکان خدمات درمانی رایگان به بیماران ارائه می کنند.
،
فاطمه کمیلی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ما از تداوم خدمات درمانی در نیازمندترین مناطق سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: در هفته گذشته به 365 بیمار در نقاط مختلف خدمات درمانی ارائه شد. از جمله ویزیت رایگان از بخش ها، ارائه ها و داروهای مختلف نیز توزیع شد. ،


d17faf85 6ab6 43be 9a34 d2645952af7f خبر خاکستری

وی با اشاره به ویزیت رایگان 16 نفر همراه با توزیع دارو در مسجد الظاهر (س) زاهدان، افزود: با همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک ویزیت رایگان توسط تیم پزشکی برگزار شد. کانون بسیج در قالب طرح شهید رهنمون جامعه پزشکی این شهرستان در مسجد روستای خمک برگزار و 32 بیمار به صورت رایگان ویزیت شدند.

این مسئول به برپایی ایستگاه پایش سلامت در محل مسجد الغدیر شهر زهق اشاره کرد و ادامه داد: خدمات ارائه شده در این ایستگاه شامل سنجش قند خون، فشار خون و سطح اکسیژن خون نمازگزاران و آموزش خودمراقبتی است. در پیشگیری از بیماری آنفولانزا و کووید 19 بود


87b16970 6bfa 48e9 bef1 f437f73202ac خبر خاکستری

وی افزود: به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهق 22 نفر از اهالی روستای فیروزآباد علاوه بر ویزیت رایگان، فشار خون و قند خون را به صورت رایگان اندازه گیری کردند، زیرا فشار خون و دیابت خاموش است. بیماری هایی که لازم است .. مردم باید به کنترل مداوم آنها توجه کنند

وی پیگیری 26 بیمار، مشاوره و آموزش توسط تیم پزشکی شهید رحمان در خصوص پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر در روستای غوری این شهرستان را از دیگر خدمات ارائه شده به بیماران نیازمند برشمرد و اظهار داشت: سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دارای روبریک‌های متعددی است که در آن آموزش‌های لازم به مراجعان انجام شده است، زیرا اصول صحیح تغذیه و آشنایی با گروه‌های غذایی و نقش فعالیت بدنی و ورزش در سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر می‌باشد. خیلی مهم. ،

وی ویزیت رایگان 108 بیمار در شهرستان هش را از دیگر خدمات ارائه شده برشمرد و گفت: 63 بیمار توسط متخصص عفونی، 18 بیمار توسط متخصص زنان، 10 کودک توسط متخصص اطفال و معاینه شدند. هشت بیمار توسط متخصص داخلی ویزیت شدند. و ارجاع 9 بیمار به جراح یکی از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در این شهرستان بود. در این برنامه بیمارانی که نیاز به پیگیری پزشکی بیشتری دارند به مراکز درمانی معرفی می شوند.


f623666b 402f 45b7 b9ba 7f6b86fd31e4 خبر خاکستری

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان از بازدید 10 نفر از کانون شهید برازنده سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد و افزود: چشم به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباطی مهم بین یک فرد و محیط آن، نقش مهمی در ادراک و ایفای نقش در کارایی و ایمنی افراد در محیط کار دارند، به همین دلیل یکی از ضروری ترین بازدیدها محسوب می شوند.

وی با اشاره به کاهش پرداخت از جیب مردم برای خدمات دهان و دندان گفت: یکی از مهمترین موضوعات در ارائه خدمات سلامت، گسترش دسترسی مردم به خدمات و کاهش هزینه های از جیب مردم برای ایجاد رضایت بیشتر است. در این راستا به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی نیمروز 16 بیمار در ادیمی از خدمات ویزیت رایگان دندانپزشکی بهره مند شدند.

این مسئول با بیان اینکه فشار خون و دیابت یک بیماری مزمن شایع است که اگر بالاتر از حد طبیعی باشد منجر به آسیب به اندام های حیاتی بدن می شود، گفت: کمتر خانواده ای است که یک یا چند نفر از اعضای آن به این بیماری مبتلا باشند. در این راستا بسیج جامعه پزشکی در قالب استقرار ایستگاه سلامت، فشار خون و دیابت 84 نفر در شهرستان هش، 115 نفر در بیمارستان امام علی (ع) و 25 نفر در زاهدان مصلی، 68 نفر اندازه گیری شد. بیماران. در شهر محمد آباد و شهرهای دیگر استان کرد

وی افزود: توزیع بروشور و جزوات آموزشی، خودمراقبتی و آموزش دیابت و آزمایش اچ آی وی از دیگر خدمات ارائه شده در پست های بهداشت است.


3145e79e 8f70 4b99 a4fd 82ee0fe4364b خبر خاکستری


به گفته کامیل؛ بازدید رایگان از روستاهای فقیرنشین دور از خدمات درمانی و دور از دسترس شبکه بهداشت و درمان با هدف ارائه خدمات رایگان با بسیج جامعه پزشکی و کمک به افراد نیازمند که دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشتی ندارند امکان پذیر است. زیرا توجه به سلامت مردم مناطق محروم از اولویت های این قشر است.

وی در ادامه سخنان خود اعزام 2 تیم متخصص داخلی و دندانپزشکی زن و مرد به زندان زنان و برادران شهرستان زابل را برشمرد و گفت: ارائه آموزش کمک های اولیه به 53 دانش آموز نیز از جمله برنامه هایی است که قرار است انجام شود. در یک هفته اخیر اجرا شده است
،
به گزارش بسیج، رئیس جامعه پزشکی سپاه سلمان، ویزیت تخصصی 32 کودک توسط متخصص اطفال در درمانگاه تخصصی سینا چابهار و ویزیت 96 بیمار نیازمند در مسجد حضرت رضا (ع) زاهدان از دیگر خدمات رایگان ارائه شده به بیماران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید