تمرینات برای کارکنان / عدم فعالیت لازم است. خطری برای سلامت زنان شاغل


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902550

اکرم عین الهی گفت: کم تحرکی، نشستن طولانی مدت و ورزش نکردن زنان شاغل را به ویژه در اسکلت بدن با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم عین الهی مربی تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: سلامتی مهمترین رکن زندگی انسان است و افرادی که این نعمت را دارند قدر آن را نمی دانند.

وی ادامه داد: هر مردی برای احترام به خود یک ساعت از روز یا هفته خود را به ورزش اختصاص دهد و این برای زنان شاغل یک ضرورت است.

عین الهی افزود: کم تحرکی، نشستن طولانی مدت و ورزش نکردن زنان شاغل را به ویژه در اسکلت بدن با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

این مربی با بیان اینکه زنگ بیماری به دلیل کم تحرکی به صدا درآمده است، تصریح کرد: فشار خون، دیابت و سرطان سینه در بین زنان شاغل رایج شده است و مهمترین دلیل آن کم تحرکی و ورزش نکردن منظم در طول روز و هفته است. .

وی افزود: کم تحرکی چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است و کرونا بر بار آن افزوده است.

عین الهی ادامه داد: خانم ها حداقل نیم ساعت از محل کار به خانه پیاده روی کنند و اگر می توانند روزی یک ساعت تند راه بروند.

این مربی گفت: فست فودها و غذاهای آماده نیز باید تا حد زیادی کاهش یابد زیرا زنان شاغل زمان کمتری برای پخت و پز دارند و به سراغ غذاهای راحت می روند.

عین الهی در پایان خاطرنشان کرد: مادر به عنوان قلب خانه باید برای حفظ سلامتی خود تلاش کند زیرا کم تحرکی باعث بیماری می شود و سال هاست مسئولان بهداشتی کشور هشدار می دهند اما هیچ اقدامی برای رسیدگی به این موضوع و عموم مردم انجام نشده است. کمیته ورزشی باید یک برنامه منظم ورزشی خانوادگی آخر هفته داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید