تمسخر سنگین پیشکسوت پرسپولیس به دو خرید یحیی گل محمدی

تمسخر سنگین پیشکسوت پرسپولیس به دو خرید یحیی گل محمدی

استوری خداحافظی شیرزد تامیروف در اینستاگرام با پرسپولیس این روزها خبرساز شد. یکی از اصلی ترین حریفان این مهاجم ازبکستانی از ابتدای ورودش به ایران، جمشید شاه محمدی، مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی بود. ماجرای خداحافظی تامیروف و سپس پشیمانی و حذف بازیکن ازبکستانی را از او پرسیدیم و دقایقی با هم صحبت کردیم.

آقای شاه محمدی ماجرای خداحافظی شارزود تمیرف را شنیده اید؟

بله، ای کاش شیرزد تامیروف به جای اینستاگرام و فضای مجازی در دنیای واقعی از پرسپولیس خداحافظی می کرد و خیال ما و هواداران را راحت می کرد!

اما آیا او در بازی های دوستانه گل زده است؟

چه گلی دروازه خالی؟! بخش هایی از دیدار تدارکاتی پرسپولیس و تیم امید ایران را دیدم. سعید صادقی از دور خارج شد، مدافع را مقابل خود رها کرد و توپ را در مقابل دروازه خالی آماده کرد تا تمیروف گلزنی کند. شنیده بودم که ضربه سر سروش رفیعی نزدیک بود جلوی نساجی گل شود که این مهاجم ازبکستانی دروازه خالی را باز کرد! به نظر من اگر پرسپولیس به عنوان مهاجم اصلی روی این بازیکن تکیه کند اشتباه بزرگی است.

شما ابتدا مقابل تمیروف بودید و به نظر می رسد هنوز هم هستید…

نمی توانم بدجنس باشم و بی دلیل از یک بازیکن خارجی ضعیف تعریف کنم. یک زمانی با سلامتی خودم بازی می کردم و حالم به هم می خورد. مهاجمانی چون فرشاد پیوس و ناصر محمدهانی را در پرسپولیس یا حمید علیدوستی در هما، صمد مرفاویی در استقلال و اصغر مدیروستا را در پاز دیده ام. حوصله ندارم یک مهاجم خارجی به ایران بیاید و در یک نیم فصل فقط یک گل بزند و بعد ناز و عصبانی باشد!

اما ظاهرا از فحاشی های برخی هواداران پرسپولیس به خصوص در فضای مجازی گله و ناراحت بود؟

اگر تامیروف از اعتراض هواداران پرسپولیس ناراحت است یا باید شغلش را عوض کند یا تیمش را عوض کند یا حداقل بتواند در یک فصل 15 گل بزند. مهاجمی که در نیم فصل با این پاسورها و هافبک های باکیفیت فقط یک گل در پرسپولیس به ثمر رساند باید گوش به اعتراض و انتقاد هواداران باشد.

اما آیا واقعا خرید یک مهاجم خارجی با کیفیت اینقدر سخت است؟

خوب، وقتی پول خرید مواد با کیفیت شخص دیگری را ندارید، چه می کنید؟ آیا چیزهای تقلبی و ارزان می خرید؟ یا باید بعد از گشت و گذار با وسواس زیاد متریال خوب ایرانی بخرید یا حداقل متریال ارزان نخرید! فکر می کنم اگر بیشتر دنبال یک مهاجم ایرانی در لیگ برتر می گشتیم شاید او را پیدا می کردیم.

اما آیا مهاجم باکیفیت ایرانی به یک چیز کمیاب تبدیل شده است؟

به هر حال این تیم مهاجم می خواهد. باید یک مهاجم خارجی گران قیمت بخرید یا به مهدی عبدی و حامد پاکدل اعتماد کنید.

شنیدی دستیار برزیلی یحیی گل محمدی هم به ایران آمد و قرارداد بست؟ شما چی فکر میکنید؟

من رزومه قوی از او ندیدم و مربی برزیلی به هر حال هندوانه است. از این به بعد شاید نتوان قضاوت درستی کرد. به هر حال حمید مطهری دستیار قوی و با دقتی بود که در سال های اخیر به یحیی گل محمدی کمک زیادی کرد. امیدوارم این مربی برزیلی هم بتواند جای خالی حمید مطهری را در پرسپولیس بگیرد.

از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتقاد کردید و گفتید فقط کت و شلوار می پوشند و عکس می گیرند؟

میشه بگید دیگه چیکار کردند؟ به نظر شما مهمترین وظیفه هیات مدیره باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس چیست؟

بهتر است خودتان به این سوال پاسخ دهید؟!

درآمدزایی! فردی که بدون بیوگرافی فوتبالی به باشگاه پرسپولیس می آید و عضو هیات مدیره می شود باید حداقل درآمد مالی داشته باشد. تیم پرسپولیس در سال های اخیر نردبان خیلی ها شده است. کدام یک از این تیم به پست های مهم دولتی رسیدند و اجرا کردند. چرا پرسپولیس باید پل افتخار و اعتبار این مردم شود. هیئت این نیست که هر 10 یا 15 روز یک بار دور هم جمع شویم، چای و شیرینی بنوشیم، عکس بگیریم و بعد دو هفته دیگر خداحافظی کنیم و برویم! عضویت در هیئت مدیره فقط پوشیدن کت و شلوار، مصاحبه و ژست گرفتن نیست. شما باید در تمرین به پرسپولیس کمک کنید. شما باید اسپانسر و پول بیاورید و این نظر من بود. اگه اشتباهی گفتم میشه بگی؟ در پایان باید بگویم که اگر افراد ناشناس یا غیر فوتبالی و همچنین افراد شهرت به عضویت هیات مدیره پرسپولیس درآیند و درآمدزایی نداشته باشند، چه اشکالی دارد که بازیکنان و پیشکسوتان این تیم عضو هیات مدیره شوند. از مدیران؟

دیدگاهتان را بنویسید