تمسخر عجیب سرمربی استقلال به بیرانوند

تمسخر عجیب سرمربی استقلال به بیرانوند

محمد مومنی درباره جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال، مشکلات مالی باشگاه و سایر موارد مربوط به آبی پوشان می گوید که در ادامه می خوانید:

آخرین جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال چه زمانی برگزار شد؟

این جلسه در روز یکشنبه برگزار شد و هدف آن کسب درآمد برای باشگاه بود. علی فتح الله زاده روش های درآمدزایی و تامین منابع را تشریح کرد و هیات مدیره نیز مجوزهای لازم برای استفاده از این ظرفیت را به وی داد.

با صحبت های فتح الله زاده در مورد مشکلات مالی باشگاه، به نظر می رسد اوضاع خوب نیست.

دلیل اینکه اوضاع خوب نیست این است که درآمد ثابتی نداریم. وقتی درآمد ثابتی داشته باشیم، آن وقت می توانیم درآمدزایی کنیم. طبق صورت مالی دریافتی هیئت مدیره هزینه های انجام شده صرف باشگاه شده است نه افراد. البته می توان از منابع مالی بهتر از این استفاده کرد. مدیر اجرایی آن زمان (مصطفی آجورلو) اختیاراتی داشت و از آن استفاده می کرد. وقتی تیمی قهرمان می شود توقعات آن تیم بیشتر می شود و باید به آنها توجه شود. هیچ پولی در باشگاه ضایع نشد و همه از صحبت های مدیر مالی متقاعد شدند که هزینه ها چقدر است.

این موضوع در هیات مدیره مطرح نشد، چرا باید قرارداد فردی مثل اجلال نصیری که معاون اجرایی باشگاه استقلال بود یک میلیارد و 300 میلیون تومان باشد؟

این موضوع زیر نظر مدیر عامل بود و نمی توانستم سوال بپرسم. شاید فتح الله زاده هم بخواهد چنین تصمیمی بگیرد. می توانستیم دلیل آن را بپرسیم و ایشان (مدیرعامل قبلی) پاسخ دهد. تشخیص او این بود که این اتفاق خواهد افتاد. نصیری پول گرفته یا چیزی برای ما فرقی نمی کند. حالا باید ببینیم برای تامین منابع استقلال و حل مشکلات چه کار کنیم. برگشتن به گذشته و دیدن اتفاقات گذشته اتلاف وقت است. ما به فتح الله زاده کمک می کنیم تا منابع مالی ثابتی پیدا کند و مشکلات را حل کند. ایالت حساب و کتاب دارد و افرادی هستند که به امور رسیدگی می کنند.

خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه شما به همراه برخی از اعضای هیئت مدیره و سایر مدیران استقلال در دوران مدیریت آجورلو به SUV Dignity واگذار شده اید.

به ما پول مفت ندادند و ما پول را به صورت قانونی پرداخت کردیم و از رانت و فشار به کسی استفاده نکردیم. اگر پول نمی دادیم، حق نقد وجود داشت. در آن زمان ما پول بیشتری می دادیم در صورتی که اکنون قیمت این خودرو کاهش یافته است. به فتح الله زاده گفتم 32 هزار تومان خریدیم و اگر همین پول را به من بدهی، ماشین را پس می دهم. اگر قرار بود مشکل باشگاه حل شود، ماشینم را می دادم!

علاوه بر آن ماجرای تعل استراماهونی در حال بالا گرفتن است و تهدید به گرفتن امتیاز استقلال است. برای این مشکل چه کردید؟

موضوع استراماچونی یک بحث ملی است نه باشگاهی. حمید سجادی به عنوان متولی وزیر ورزش و جوانان کمک کند. اینطور نیست که ما کل مطالبات را بپردازیم. 52 میلیارد تومان هم کم نیست. همانطور که به باشگاه های دیگر کمک شده است، به ما کمک کنید تا موضوع را حل کنیم و سپس می توانیم بدهی را پرداخت کنیم. اگر بدهی داخلی باشد می توانیم کم کم پرداخت کنیم اما قضیه بیرونی است و همه باید کمک کنیم تا استقلال خدشه ای وارد نشود. همه به دنبال آرامش جامعه هستند و ما هم جزئی از آن جامعه هستیم. هواداران منتظرند. ما نمی گوییم رایگان کمک می کنند، اما اگر به ما زمان بدهند، این کار را می کنیم. اکنون ما توان پرداخت بدهی استراماکونی را نداریم.

ماجرای انتقال پول محمد محبی به کجا رسید؟

فکر کنم ایجاد شد اگر موردی بود فتح الله زاده در جلسه هیات مدیره آن را مطرح می کرد. من فکر می کنم مسائل مطرح شده فرعی است.

آیا در مصاحبه ای ادعا کردید که علیرضا بیرانوند باید به جای سیدحسین حسینی در بازی با آمریکا بازی می کرد؟

پرسیدم آیا بیرانوند بهتر از حسینی بود که در بازی با آمریکا در دروازه ایستاد؟ پرسیدم ولی به جای علامت سوال نقطه گذاشتند. این شیطنت بود اتفاقا من بر این عقیده بودم که اگر حسینی مقابل آمریکا بازی می کرد، آن گل را نمی زدیم. بیرانوند به خاطر بینی اش مشکلات جسمی داشت و مشکلات روحی داشت و شاید به فکر بینی اش بود. محوطه شش قدم برای دروازه بان است و بیرانوند باید قبل از دروازه آمریکا توپ را می گرفت. اگر بالا می رفتیم، کی روش به این نتیجه می رسید که با توجه به بهبودی بیرانوند، او گزینه مناسبی برای حضور در دروازه یا حسینی است.

آیا از شکایت میلیچ از استقلال به دلیل جعل اسناد خبر دارید؟

من چیزی در مورد آن نمی دانم.

دیدگاهتان را بنویسید