تنش بین ایران و عربستان بر سر ایران اینترنشنال؟

تنش بین ایران و عربستان بر سر ایران اینترنشنال؟

روز جدید در حالی که دولت عربستان بر سر میز مذاکره با ایران می نشیند، اهرم های جنگ را رها نکرده و شبکه بین المللی ایران را به ابزاری برای جنگ علیه تهران تبدیل کرده است.

روزنامه فرهیختگان در یادداشتی توصیه کرد که عربستان سعودی به دلیل حمایت از شبکه بین‌الملل ایران تلافی شود.

در حالی که دولت عربستان بر سر میز مذاکره با ایران می نشیند، اهرم های جنگ را رها نکرده و شبکه بین المللی ایران را به رسانه ای برای جنگ علیه تهران تبدیل کرده است.

اما در چنین شرایطی که دولت سعودی ایجاد تنش در منطقه و مدیریت رسانه ای اغتشاشات خیابانی در ایران را بر میز مذاکره و عادی سازی روابط ترجیح داده است، شاید خوب باشد بخش کوچکی از ده ها ضعف را مرور کنیم. نقاط کشور برای تامین امنیت ملی آن. حمله پهپادی هفته گذشته نیروهای مقاومت یمن به مواضع متجاوزان اماراتی تحت حمایت عربستان در بندر الزبا در استان حضرموت نشان داد که در صورت تداوم رویکرد ضد ایرانی تسلیحات رسانه ای عربستان سعودی، احتمال حمله از نوع آرامکو وجود دارد. وقوع کابوس این بار در منطقه دیگری برای منافع آنها بسیار بعید است، دور از انتظار نیست. از آنجایی که ثبات یا بی ثباتی ایران و امنیت شهرهای کشورمان تاثیر مستقیمی بر ثبات یا بی ثباتی سایر پایتخت های منطقه خواهد داشت، می توان از تهدیدات موجود علیه امنیت ملی عربستان سعودی صحبت کرد. در صورت تداوم ابهامات در کشورمان، امنیت ملی عربستان سعودی را تهدید می کند

دیدگاهتان را بنویسید