تنش های اجتماعی یافتن محل دفن زباله جدید در مرکز استان خراسان شمالی را دشوار کرده است

ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801243

مدیرکل دفتر شهر و شوراهای استانداری خراسان شمالی:

علیرضا باگگی با بیان اینکه مکان دفن زباله جدید در مرکز استان به دلیل تنش های اجتماعی هنوز مشخص نشده است، گفت: ابتدا باید اعتماد عمومی را به استان جلب کنیم سپس مکان یابی را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا باغچگی مدیرکل خدمات شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در جمع خبرنگاران از جانمایی زمین احداث محل دفن زباله و راه اندازی کارخانه کمپوست در مرکز خراسان شمالی خبر داد. این در حالی است که بوینورد در گذشته به دلیل مدیریت ضعیف پسماند در مرکز استان منجر به تنش های اجتماعی شده است.

باغچگی با بیان اینکه اعتماد عمومی نسبت به مدیریت پسماند استان از بین رفته است، تصریح کرد: این مشکل یافتن مکانی برای جمع آوری زباله ها را با مشکل مواجه کرده و تنش های اجتماعی را به دنبال داشته است.

وی تاکید کرد: ابتدا باید اعتماد عمومی را در استان جلب کنیم سپس جانمایی را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل خدمات شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی درباره تفکیک زباله در استان نیز گفت: ابتدا شهرداری ها باید در خصوص تفکیک زباله از مبدا به شهروندان آموزش دهند و اقداماتی انجام شده است، اما نه. رضایتبخش.

وی توصیه کرد: شهرداری‌ها به‌جای جمع‌آوری روزانه زباله‌های خانگی از معابر، یک روز آن را در میان زباله‌های خشک و مرطوب جمع‌آوری کنند.

باغچگی بیان کرد: البته از استارت آپ ها دعوت شد تا طرحی برای بازیابی بهتر پسماند ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید