تنها کارخانه فرآوری ماهی در منشان در پیچ و خم خرید تونل انجماد است


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820585

مدیر امور شیلات و آب استان زنجان با بیان اینکه با توجه به بالا بودن میزان تولید ماهی در استان ایجاد واحد فرآوری ضروری است، گفت: مجتمع پروتئین خرم زنجان در مراحل پایانی اخذ مجوز پرورش ماهی است. در حال پردازش.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور حقی راد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه اول تولید ماهی را دارد و سالانه حدود 16 هزار تن آب سرد و گرم تولید می کند، گفت: شهرستان ماهنشان با وجود حدود 764 واحد آبزی پروری وظیفه تولید 70 درصد ماهیان استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در صورت راه اندازی صنعت فرآوری و بسته بندی ماهی در استان می تواند نقش بسزایی در ارزش افزوده بیشتر استان داشته باشد، افزود: تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و در نهایت قابلیت استفاده در صنعت دارویی و بهداشتی.

مدیر شیلات و امور آب استان زنجان با اشاره به اینکه برای کسب درآمد بیشتر تنها کارخانه فرآوری ماهی در منشان در حال احداث است، گفت: برخی مشکلات از جمله نبود تونل انجماد مانع از اجرای این پروژه شده است. از تکمیل، اگرچه ارائه شده بود. از نقطه ب پاورقی 18 باید تسهیلات برای خرید تونل انجماد تخصیص داده شود اما سال گذشته این ابلاغ به تعویق افتاد و از خرید تجهیزات و خرید تونل انجماد جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه وام مورد نظر برای خرید تونل انجماد در سال جاری هنوز اعلام نشده است، تصریح کرد: این واحد فرآوری هنوز تکمیل نشده است.

حقیراد با اشاره به اینکه کمبود صنایع تبدیلی ماهی در استان یکی از چالش های موجود در مسیر تولید است، خاطرنشان کرد: حضور دلالان، عدم هماهنگی بین تولیدکنندگان، عدم افزایش قیمت تخم مرغ، افزایش قیمت انواع داروها و در نهایت افزایش قیمت ها. قیمت خوراک ماهی از دغدغه های فعالان این صنعت است.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات منجر به تعطیلی حتی کارخانه های فرآوری ماهی در سایر استان ها شده است، گفت: کشور ما نمی تواند استانداردهای بهداشتی این کشور را رعایت کند، بنابراین این امر مانع از فرآوری و صادرات ماهی در این کشور می شود.

مدیر امور آبزی و شیلات استان زنجان گفت: در تلاش هستیم تا پروتیین خرم مجوزهای لازم برای فرآوری و صادرات ماهی از روسیه را دریافت کنیم تا ماهی تولیدی در استان پس از فرآوری به آن کشور صادر شود. در صورت انجام این کار بسته بندی و فرآوری ماهی در استان تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید