تنها گزینه قطعی خرید پرسپولیس مشخص شد!

تنها گزینه قطعی خرید پرسپولیس مشخص شد!

علیرضا بیرانوند با انتشار پستی از هواداران بوآویستا خداحافظی کرد تا با عقد قراردادی به آنتورپ بازگردد و البته پیشنهادات دیگرش را نیز بررسی کند. بیرانوند روزهای خوشی را در بوآویستا سپری نکرد. سرمربی تیم به بنم بروکلی دروازه بان 40 ساله اعتقاد داشت و به جز 9 بازی از او استفاده کرد. دروازه بانی که چند هفته پیش برای تایید جدایی بیرانوند از بوآویستا قراردادش را تمدید کرد.

مدت ها پیش و حتی در شرایطی که پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ بیست و یکم به دنبال جذب دروازه بان شش دانگا بود، بحث انتقال بیرانوند به لیگ ایران مطرح شد. در آن زمان مشکل بزرگی برای این انتقال جذاب وجود داشت. اینکه پرسپولیس و بیرانوند باید با هر دو باشگاه مذاکره می کردند و به همین دلیل امضای قرارداد سه جانبه همزمان سخت بود. به همین دلیل ماجرای بیرانوند – پرسپولیس لغو شد و این تیم احمد گوهری را از نفت مسجد سلیمان به خدمت گرفت.

هرچند پرسپولیسی ها در نیم فصل نتوانستند بیرانوند را به خدمت بگیرند، اما همچنان به دنبال انتقال او هستند تا حداقل یک گل برای فصل آینده رقم بزنند. با حضور بیرانوند که تجربه چندین ساله بازی در پرسپولیس را دارد، ایده سرمربی بعدی این تیم می تواند برای دروازه راحت باشد. ضمن اینکه بیرانوند انگیزه بالایی هم برای موفقیت دارد و در سال قبل از جام جهانی دوست دارد در تیمی باشد که عالی بازی کند. این تیم پرسپولیس بود که از چند هفته پیش مذاکره با بیرانوند را آغاز کرد و دو طرف به توافق رسیدند.

آنتورپ فقط نمی خواهد علیرضا بیرانوند را از دست بدهد. این تیم یک فصل دیگر با بیرانوند قرارداد دارد و اگر علیرضا بخواهد به صورت قرضی به پرسپولیس بیاید باید یک فصل دیگر قراردادش را تمدید کند. آنتورپ به دلیل حضور احتمالی او در جام جهانی روی بیرانوند سرمایه گذاری می کند و کادرفنی این باشگاه معتقد است که او می تواند در کنار تیم ملی بدرخشد و باشگاه های ثروتمندی برای جذب او خواهند آمد. آنتورپ که مالک بیرانوند است، می تواند با انتقال آن درآمدزایی کند.

از طرفی حضور بیرانوند در جام جهانی هم می تواند برای پرسپولیس مفید باشد. فیفا به ازای هر بازیکن 221780 دلار به باشگاه هایی که در دو سال گذشته مالک آنها بوده اند، پرداخت می کند. هر چه تعداد تیم های بیشتری در جام جهانی حضور داشته باشند، جوایز بیشتری به باشگاه هایی تعلق می گیرد که این تیم در آنها تیم ملی دارد. این بدان معناست که اگر تیم ملی ایران موفق به صعود از گروه خود شود، هر باشگاه برای هر بازیکن بیش از 221 هزار و 780 دلار دریافت می کند و باشگاه ها از صعود تیم ملی سود بیشتری دریافت خواهند کرد.

اگر بیرانوند به پرسپولیس بیاید و ایران فقط در مرحله گروهی جام جهانی حضور داشته باشد و به مرحله دوم صعود نکند، یک چهارم این مبلغ نصیب پرسپولیس می شود. یعنی مبلغی در حدود 55 هزار دلار که شاید بخشی از قیمت قرارداد با بیرانوند را پوشش دهد. بواویستا نیمی از این مبلغ را دریافت می کند و یک چهارم دیگر به آنتورپ داده می شود.

از همه این بحث های مالی که بگذریم، پرسپولیس خواهان بیرانوند است و او تمایلی به بازگشت به ایران و پوشیدن پیراهن این تیم ندارد. الان هم فرقی نمی کند سرمربی پرسپولیس کی باشد. یحیی گل محمدی یا مربی دیگری.

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید