تنها ۱۳ درصد از ۲۳ میلیون سفر روزانه تهران با اتوبوس و مترو انجام می شود


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917962

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران:

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با جمعی از اساتید، متخصصان و صاحب نظران حوزه حمل و نقل و ترافیک، خواستار همکاری نخبگان این حوزه با شورای شهر در امر حمل و نقل شد. امور به ویژه در اصلاح و تکمیل برنامه چهارم. شهر تهران توسعه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدجعفر تشری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر استقبال مدیریت شهری از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های اجرایی و خدماتی در حوزه حمل و نقل، اظهار داشت: در این راستا، شهرداری تهران از مشارکت بخش خصوصی برخوردار است. و گفت: سهولت دسترسی به حمل و نقل عمومی با در اختیار قرار دادن ایستگاه های اتوبوس و مترو با امکان دسترسی به شعاع 350 متری برای شهروندان از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.



تا زمانی که خطوط متروی موجود تکمیل نشده است، خطوط جدید ایجاد نکنید

تشری هاشمی با اشاره به اهمیت توسعه حمل ونقل محور (TOD) برای گسترش حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: باید مراقب بود ادبیات و الزامات به کار رفته در این طرح به عنوان ابزاری برای بازاریابی شهری از طریق ایجاد بازار استفاده شود. و مراکز خرید غیرسنتی و شکل گیری فرآیند منجر به منظم شدن ایجاد طبقات اضافی در برخی مناطق و معابر شهری می شود و در یک کلام طرح TOD از هدف خاصی که برای آن تعیین و تعیین شده است عدول نمی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس مصوبه طرح جامع ترافیک تهران تکمیل خطوط 2، 3، 4، 6 و 7 مترو را داریم و تا زمانی که خطوط موجود تکمیل نشود، نباید نسبت به احداث خطوط جدید اقدام کنیم. اگر ناوگان مترو مورد نیاز تامین شود، می‌توان ظرفیت فعلی یک میلیون و 400 هزار سفر روزانه مترو را حداقل دو برابر کرد و به بیش از 3 میلیون سفر در روز افزایش داد.

رئیس کمیته امور عمرانی و حمل و نقل شورای شهر از انجام روزانه 23 میلیون تردد روزانه در پایتخت خبر داد و تاکید کرد: تنها 13 درصد از این میزان با حمل و نقل عمومی جابجا می شود که 9 درصد آن با حمل و نقل ریلی است. پارک حمل و نقل و چهار درصد او را ناوگان اتوبوسرانی تشکیل می دهد.

مرگ و میر ناشی از تصادفات در تهران باید سالانه 10 درصد کاهش یابد

تشری هاشمی با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری در دنیا به طور متوسط ​​60 درصد است و در طرح ترافیک کل تهران با احتساب ناوگان تاکسیرانی 75 درصد در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به شرایط موجود. زیرساخت‌ها، تنها با تقویت واگن‌های مترو و اتوبوس‌های یک شرکت، سهم ناوگان ریلی و اتوبوسرانی تهران به دو برابر میزان موجود افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید ناوگان حمل و نقل عمومی جذاب باشد، تصریح کرد: طول خطوط اتوبوسرانی تهران حدود 4 هزار کیلومتر است و طول خطوط اتوبوسرانی بی آر تی و اتوبوس های ویژه نیز می باشد. این حدود 300 کیلومتر است.

بر اساس اعلام دفتر رئیس کمیته ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر، وی تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است طرح جامع ترافیک، طرح جامع راه آهن و طرح تفصیلی تهران را پیش از این به شورای شهر ارائه کند. ارسال آن به شورای عالی جهت حرکت. : بحث ایمنی تردد و حفظ جان شهروندان در زمان تردد درون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر ساله کاهش 10 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در تهران را در اولویت قرار می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید