تنها 25 درصد از بودجه تحت قانون تعرفه پرستاران تامین می شود


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914516

سخنگوی دولت گفت: 5 هزار میلیارد تومان منابع برای اجرای تعرفه های پرستاری ابتدا در بودجه سال گذشته تامین شد و تاکنون 25 درصد از منابع توسط سازمان برنامه به بیمه ها اختصاص یافته است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی درباره اجرای ناقص قانون تعرفه گذاری پرستاران گفت: قانون تعرفه پرستاران یکی از قوانینی است که 15 سال پیش به تصویب رسید و تا ابتدای دولت سیزدهم اجرا نشد. مانند قوانین آزادسازی ساحل، مجوزهای کسب و کار و استخدام، رتبه بندی معلمان.

بهادری جهرمی افزود: سال گذشته در پی دستور مقام معظم رهبری، دولت اجرای این قانون را در اولویت قرار داد و به فضل الهی آیین نامه مربوطه به تصویب گروه پرستاری شورای عالی بیمه رسید و سپس به تصویب هیأت وزیران و دولت رسید. برای اجرا ابلاغ شد.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از تصویب آیین نامه در قانون بودجه سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان منابع برای اجرای تعرفه های پرستاری برای اولین بار در بودجه پیش بینی شد که حدود 1200 میلیارد تومان آن یعنی 25 درصد از اعتبارات سازمان برنامه به شرکت های بیمه اختصاص یافته است و اعتبار فاز اول برای شرکت های بیمه تکمیل شده و در شرف پرداخت به پرستاران محترم می باشد.

سخنگوی دولت گفت: قانون پرستاران 15 ساله در آستانه روز پرستار و در یک سالگی دولت سیزدهم لباس عملیاتی پوشید و اجرایی شد که خبر خوبی برای جامعه پرستاری است.

دیدگاهتان را بنویسید