تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران ناشی از ناامیدی است

عطوان افزود: از سال 2017 که دونالد ترامپ تحت فشار نتانیاهو برجام را ترک کرد، این تهدیدها را می شنویم.

وی گفت: اگر این تهدیدها به گوش ابرقدرت ها برسد، قابل درک است، اما این تهدیدات از سوی رژیمی که با موشک های غزه شکست خورد، بسیار خنده دار است.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون از دعوت نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن و حتی گفت‌وگوی تلفنی با وی خودداری کرده و مشاور امنیت ملی خود را به تل‌آویو فرستاد تا به مقامات رژیم اطلاع دهد که آمریکا هیچ اقدامی علیه وی انجام نمی‌دهد. عطوان گفت: ایران شرکت نخواهد کرد.

سردبیر رای الیوم افزود: اولویت امروز آمریکا درگیری مهمتر از تایوان در شرق آسیا و اوکراین در اروپا است و آنها علاقه ای به رفتار کودکانه اسرائیل ندارند.

عطوان افزود: نظام نظامی اسرائیل به این باور رسیده است که ایران قوی است و برای دستیابی به توافق هسته ای عجله ای ندارد و از خواسته های مشروع خود برای لغو تحریم ها و تضمین های لازم دست نخواهد کشید.

وی گفت: تنها راه ایستادگی در برابر اسرائیل، دستیابی به یک توافق جدید بین ایران و سایر کشورهای مذاکره کننده است.

عطوان افزود: چه توافق حاصل شود یا نه، ایران بزرگترین برنده خواهد بود زیرا در آستانه یک سیستم هسته ای قرار دارد و زرادخانه ای پر از موشک های زمین به هوا و پهپادهای پیشرفته و نفوذ عمیق منطقه ای دارد.

رای الیوم، سردبیر این روزنامه گفت رژیم اشغالگر نتوانسته است از توافق هسته ای جلوگیری کند، زیرا نمی تواند یکی از اعضای 1+5 باشد یا حتی برنامه موشکی ایران را در دستور کار قرار دهد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی می داند که نمی تواند از توافق هسته ای جلوگیری کند و از سوی دیگر نمی تواند خواسته های خود را در این زمینه به طرفین تحمیل کند. مقامات اسرائیلی می دانند که تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که اختلافات خود را با ایالات متحده کاهش دهند تا از آمریکایی ها بودجه بیشتر و تسلیحات مدرن تری دریافت کنند تا ترس آنها کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید