تهدیدها: سال آینده سال تفکیک خانه ها خواهد بود

تهدیدها: سال آینده سال تفکیک خانه ها خواهد بود

روز جدید : شهردار تهران شهردار تهران گفت: سال آینده سال تفکیک مسکن خواهد بود.

علیرضا زاکانی با حضور در برنامه زنده صبح بخیر شبکه سه سیما درباره اقدامات شهرداری در خصوص معیشت شهروندان گفت: اگر شهر، شهروند و حاکمیت شهر را سه مولفه تاریخ بدانیم. مردم و شهروندان محور اصلی تاریخ هستند.»

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه شهرداری می خواهد با تکیه بر یک نهاد خدماتی ساده به نهاد خدمات اجتماعی تبدیل شود، گفت: تا بتوانیم در ارتقای سطح آسایش، معنویت، اقتصاد، امنیت و ایمنی موثر و مسئولیت پذیر باشیم. .

وی افزود: یکی از ابعاد زندگی مردم اقتصاد و معیشت است. شهرداری در این زمینه در سه بخش «مسکن»، «میوه و تره بار و کالاهای مصرفی» و «لوازم خانگی» ایفای نقش می کند. ما در هر سه بخش فعال بوده ایم و اقدام شده است. بخش دیگری هم داریم که به توانمندسازی شهروندان به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد می پردازد که به طور غیرمستقیم به معیشت و اقتصاد آنها کمک می کند.

زاکانی با اشاره به اینکه قیمت ها در میادین میوه و تره بار 40 درصد کمتر است، ادامه داد: تعداد این میادین در ابتدای این مدت 263 میدان بود و به مدت 6 ماه و 14 روز که سر کار آمدیم، 31 فیلد به آن اضافه کرد. تلاش می کنیم در سال آینده 100 پرواز دیگر و در سال 1402 100 پرواز دیگر اضافه کنیم تا مجموع پروازها به 500 پرواز برسد.

وی افزود: برای سال آینده 10 قلم کالا را مستقیماً از کشاورز می خریم و واسطه هایی که قیمت را کاهش می دهند حذف می کنیم.

شهردار تهران افزود: برای ۱۴۰۲ آینده برنامه داریم که تمامی اقلام را به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولیدکنندگان خریداری کنیم. البته ما در شهرداری نگاه مقرون به صرفه ای به این موضوع نداریم. روزانه 200 تن گوشت مرغ توزیع می کنیم و همچنین 150 کانکس یخچال دار داریم که می تواند به افزایش خدمات رسانی به مردم کمک کند. ضمن اینکه روزانه 30 تن گوشت توزیع می کنیم که 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار است.

وی با توجه به اهمیت مسکن در کاهش هزینه های زندگی شهروندان، گفت: در سال 90 تا 91 به طور متوسط ​​30 هزار پروانه صادر شد اما امسال 4 هزار و 500 پروانه صادر شد و این میزان به یک هفتم رسید. هدف ما ایجاد یک پایگاه جهادی 180 هزار واحدی است که 6 برابر ساخت و ساز امسال است. البته در طرح مسکن برای شهرداری هایی که دنبال می کنیم تکلیفی وجود ندارد، اما با وزارت راه و شهرسازی به توافق رسیدیم که در بافت فرسوده و انبارهای شهری لکه هایی برای ساخت 180 هزار دستگاه ایجاد کنیم.

زاکانی گفت: در شرایط فعلی باید 65 درصد حقوق خود را صرف اجاره خانه کرد. اکنون خرید مالک برای هر نفر 69 تا 70 سال طول می کشد. به همین دلیل تلاش می کنیم در بحث مسکن تاثیر بگذاریم. دیروز 3000 بلوک تعمیر شد و سال آینده سال تفکیک خانه ها خواهد بود.

شهردار تهران درباره نحوه میزبانی شهروندان گفت: برخی افراد ثبت نام می کنند و کسانی که در منطقه ویران قرار دارند با نوسازی به محیطی امن می رسند که از نظر بصری زیبا و مستحکم است. در واقع اکثر مردم شهروندانی هستند که خانه هایشان تخریب شده و از آنها تحویل گرفته شده و خانه جدیدی به آنها داده شده است.

وی دلیل ورود شهرداری به این مناطق را یادآور شد: امروز روز شهردار است، چرا که شهادت شهید باکری است. شهید باکری در حاشیه نبود و خود را استاد می دانست. شهرداری را صاحب خانه می دانند و دلش برای شهر می تپد. نمی بیند کسی گرسنه روی تخت دراز کشیده است، نمی بیند که یک نفر بی خانمان است و مشکل معیشتی دارد. این تفاوت اساسی بین یک موسسه خدمات اجتماعی و یک موسسه خدماتی معمولی است. شهرداری نیز با نگه داشتن مردم در میدان به دنبال مبارزه با فساد است. نقطه شروع این کار تغییر جهت است که بر اساس آن تلاش می کنیم با تحول نرم افزاری و سخت افزاری، با مشارکت مردم و بر روی مردم، شهر را متحول کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید