تهدیدها: 43 اتوبوس و 25 خودروی آتش نشانی در ناآرامی های اخیر آسیب دیدند

تهدیدها: 43 اتوبوس و 25 خودروی آتش نشانی در ناآرامی های اخیر آسیب دیدند

روز جدید شهردار تهران گفت: در این مدت 43 اتوبوس شهری و 54 ایستگاه اتوبوس آسیب دیدند. همچنین ۲۵ دستگاه خودروی آتش نشانی شهر تهران آسیب دیدند که یکی از این خودروها به طور کامل در آتش سوخت.

شهردار تهران از خسارات وارده به شهرداری تهران در اغتشاشات اخیر که در جریان آن ۴۳ اتوبوس شهری و ۵۴ ایستگاه اتوبوس آسیب دیدند، گفت. همچنین ۲۵ دستگاه خودروی آتش نشانی شهر تهران آسیب دیدند که یکی از این خودروها به طور کامل در آتش سوخت.

علیرضا زاکانی در حاشیه یک برنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب های وارد شده به شهرداری تهران در اغتشاشات اخیر گفت: یکی از نکاتی که همیشه بیان می کنم این است که این ظلم مضاعف به مردم تهران است که عده ای به آن پرداخته اند. آنها در حال ایجاد هرج و مرج هستند و این امر به زندگی مردم وارد می شود.

وی گفت: در این مدت 43 دستگاه اتوبوس شهری و 54 ایستگاه اتوبوس آسیب دیدند. همچنین ۲۵ دستگاه خودروی آتش نشانی شهر تهران آسیب دیدند که یکی از این خودروها به طور کامل در آتش سوخت.

زاکانی افزود: یکی از اتفاقات زشت اعتراضات اخیر این بود که اغتشاش گران توسط پلیس و آمبولانس ها مورد حمله قرار گرفتند. تمام خسارات و مشکلات پیش آمده را جمع بندی کرده ایم و به دستگاه قضایی خواهیم رساند.

وی در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساخت بیش از 10 هزار واحد مسکونی – اردوی جهادی مسکن – که صبح امروز – شنبه 18 مهر 1401 – در مجتمع مهمات منطقه 13 برگزار شد، گفت: پروژه: 17 هکتار است که 11 هکتار از این پروژه به احداث باغ اختصاص دارد و طبق توافق صورت گرفته با وزارت دفاع مقرر شد 2060 واحد مسکونی در این مجموعه ساخته شود.

زاکانی افزود: این پروژه بزرگترین اتفاقی است که به یاری خداوند در منطقه 13 برای گره گشایی از زندگی مردم در حال رخ دادن است که از وزارت دفاع تشکر می کنم.

به گفته شهردار تهران، امروز به طور همزمان در مناطق 1، 4 و 22 افتتاح می شود و ساخت 10 هزار واحد مسکونی آغاز می شود.

وی بیان کرد: طرح مسکن مهر که امروز در منطقه 13 راه اندازی شد ویژه کارکنان وزارت دفاع است و 11 هکتار آن در قالب پارک با رویکرد تامین هفت سرانه در اختیار مردم قرار می گیرد.

تهدیدات یادآور شد: تمامی امکانات آموزشی در شش هکتار در اختیار وزارت دفاع، سرانه خدماتی از قبیل آموزش، بهداشت و درمان و … نیز ارائه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که با ساخت این پروژه امکان افزایش ترافیک خیابان پیروزی وجود دارد، تاکید کرد: نگاه این پروژه این است که محور پیروزی ترافیک بیشتری را تحمل نخواهد کرد. این پروژه در قسمتی که رو به بزرگراه امام علی (ع) و قدرالسهم شهرداری است در حاشیه خیابان پیروزی ساخته می شود که به باغ و مرکز خدمات تبدیل می شود.

شهردار تهران گفت: هر کاری برای ساخت و ساز در تهران انجام دهیم، اتفاق بزرگی در شهر ایجاد می کند. تمامی مشکلات ترافیکی در این پروژه مورد توجه قرار گرفته و یک رویداد بزرگ در منطقه 13 محسوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تهران با توجه به اتمام مهلت قانونی هنوز دستگاه ها را به سامانه پنجره برای ارائه خدمات عمومی متصل نکرده است، افزود: پیش از این در سامانه شفافیت حضور پررنگی داشتیم و ناظر سامانه پنجره نیز هستیم. ما متحد هستیم و قبل از موعد مقرر به وزارت ارتباطات اعلام کرده ایم و منتظر هستیم تا این تعامل و ارتباط از سوی وزارت مربوطه اعلام شود. در واقع کاری که باید توسط شهرداری تهران انجام شود انجام شده است.

وی درباره رفع مشکل ترافیک خیابان پیریسی افزود: با توجه به اینکه ساکن این منطقه هستم حتما به این موضوع رسیدگی خواهم کرد. نکته دیگر اینکه ترافیک تهران مشکل جدیدی نیست. و با تقویت حمل و نقل عمومی در صدد رفع ترافیک شهر تهران هستیم و گام اول ما تاکید بر تقویت ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و گام دوم توسعه مترو است.

وی در خصوص صدور 6 هزار پروانه ساختمانی با وجود 200 هزار پلاک فرسوده در تهران، ادامه داد: 200 هزار پلاک فرسوده مذکور در سراسر شهر تهران واقع شده که 4 هزار و 560 هکتار از بافت های فرسوده تهران را شامل می شود. که برای آنها 6000 پروانه ساختمانی صادر می شود، در شهر تهران بسته های تشویقی ایجاد شده توسط شهرداری تهران را رهبری کرد.

تهدیدات بیان کرد: به عبارتی امکان صدور 6 هزار واحد مسکونی انتظاری است که از دادن طبقات تشویقی در بافت های فرسوده وجود دارد که مردم تابلوهای فرسوده خود را خودشان بسازند.

به گزارش سایت شهر، وی با اشاره به تملک بناهای ارزشی و میراثی واقع در سعد خاطرنشان کرد: این بناهای ارزشمند در محدوده قدر السهم شهرداری تهران قرار دارند و ما می خواهیم این مجموعه های تاریخی را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید