تهدید حسین شریعتمداری: اگر مسئولان جلوی حجاب را نگیرند، مردم وارد میدان می شوند و اتفاق مضری می افتد.

تهدید حسین شریعتمداری: اگر مسئولان جلوی حجاب را نگیرند، مردم وارد میدان می شوند و اتفاق مضری می افتد.

اگر مسلمانان و مردم پاک ایران اسلامی به این نتیجه برسند (حتی اگر غیرواقعی باشد) دست اندرکاران امور قدرت لازم برای مقابله با کشف حجاب برخی از زنان را ندارند! یا خدای نکرده به وظایف خود عمل نمی کنند! احتمالا باید برای برخورد با این هنجارشکن که اعتقادات دینی و عفت و اخلاق جامعه را به خطر می اندازد اقدام کنند!

حسین شریعتمداری در کهن نوشت: این سوال چند ماهی است که در ذهن توده های عظیم و چند ده میلیونی مسلمان و پاک این مرز و بوم شکل گرفته و با نگرانی بر سر زبان ها می نشیند اما همچنان باقی مانده است. تا الان بی جواب!

سوال اینجاست که آیا حجاب زنان یک تکلیف شرعی و الزام قانونی نیست؟! اگر چنین است پس چرا مسئولان محترمی که وظیفه قطعی و بی چون و چرای پاسداری از اسلام و قوانین نظام واجبات را بر عهده دارند در مقابل بی حجابی برخی از بانوان که به امری ناپسند و منفور تبدیل شده سکوت می کنند. پدیده اجتماعی مدتی است که راه حلی ندارد. به نظر شما شایسته توجه نیستند؟! یا اگر راه حلی اندیشیده اند و از آن استفاده کرده اند، چرا نشانه های قابل توجهی از آن دیده نمی شود؟!

مدیرمسئول روزنامه کیهان در بخشی از این یادداشت هشدار داد: مسلمانان و مردم پاک ایران اسلامی بارها نشان داده اند که برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گزند ناهنجاری ها با هیچکس سازش نمی کنند! بنابراین بعید نیست که به این نتیجه برسند (هر چند غیرواقعی) که دست اندرکاران امور، توان لازم برای مقابله با کشف حجاب برخی از زنان را ندارند! یا خدای نکرده به وظایف خود عمل نمی کنند! احتمالا باید برای برخورد با این هنجارشکن که اعتقادات دینی و عفت و اخلاق جامعه را به خطر می اندازد اقدام کنند!

متن کامل یادداشت نماینده ولی فقیه به روزنامه کیهان و مدیرمسئول این روزنامه به شرح زیر است:

چه کسی این عدم تعادل را حل می کند؟!

1- بدیهی است که مسئولین و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران و نیز اکثریت قریب به اتفاق مردم، کوچکترین تردیدی در لزوم حجاب و تکلیف شرعی و قانونی آن ندارند. ما بودیم! از این منظر سوال اینجاست که چرا آنطور که باید با هنجارشکنی برخی از زنان در کشف حجاب برخورد نکردند؟

2- زنان کشف حجاب در مقایسه با توده های عظیم و چند ده میلیونی زنان با حجاب هر چند اولاً بسیار کم و اندک هستند و ثانیاً طبق برخی مطالعات میدانی بسیاری از آنها (مانند برخی از بازیگران زن) به اشتباه. و متوهم از کشف حجاب استفاده می کنند تا خاک شوند! اما این واقعیت تلخ نمی تواند و نباید – چنانکه به نظر می رسد – بهانه ای برای کم توجهی به این پدیده ناپسند باشد، زیرا چاره اندیشی برای مقابله با این پدیده زشت و زیان آور نه تنها یک تکلیف شرعی و شرعی است، بلکه حفظ عفت نیز هست. و پیشگیری انحطاط اخلاقی جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر دارد، اما نجات زنان کشف حجاب از دامی که گرفتار آن شده است نیز به ضرورت آن کمک می کند.

3- تداوم بی‌تفاوتی مسئولان مربوطه نسبت به رفع حجاب، احتمال گسترش این ناهنجاری را در پی دارد و بعید نیست – خدای ناکرده – به این باور غلط در میان برخی از نوجوانان که به فکر رفع حجاب نیستند دامن بزند. غیر طبیعی و خلاف شرع و قانون! و به این توهم می افتند که اگر اینطور نبود مسئولین محترم درست عمل می کردند!… و بالاخره می ترسند به خاطر این رهگذر آینده شان تباه شود… بی شک این عدم تعادل یک راه حل!

4- حتما مسئولین محترم از دسیسه دشمنان روزنامه ها اطلاعی ندارند. زیرا به خوبی می توان دریافت که ترویج این پدیده نابهنجار از همان روزهای اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه دشمن بوده است. اگر دشمن موفق به شکستن سد عفاف شود، امکان عبور از دیگر خاکریزها بیشتر می شود. قصد ما این نیست که همه یافته‌های حجاب‌داران را عامل دشمن بدانیم، اما یافتن سرنخ‌ها و پیگیری آن‌ها می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در هدایت اطلاعات کشورمان به برخی از مراکز بزرگ داشته باشد.

5- بی‌تفاوتی (یا بی‌تفاوتی) مسئولان محترم نسبت به کشف حجاب برخی از زنان، علاوه بر بی‌توجهی به تکلیف مقرر در قانون، تضییع حق مسلم توده‌های عظیم مردم در این زمینه است. مرز و منطقه این نارضایتی در بیان پی در پی دغدغه های مردم به وضوح نمایان است. توده های عظیم مردم احساس می کنند که حقوق آنها توسط اقلیت کوچکی تضییع شده است و حق دارند حق مسلم خود را که مشروع و قانونی است مطالبه کنند.

6- با توجه به تعهد و دلسوزی شناخته شده مسئولین محترم شکی نیست که برای مقابله با هنجارشکنی مذکور برنامه و برنامه دارند و از پدیده ناپسند کشف حجاب بی تفاوت نخواهند گذشت اما باید برای مردم توضیح دهند که چه طرح و برنامه ای انجام می دهند؟ و چه بخشی از این طرح و برنامه تاکنون اجرا شده است؟ زیرا آنچه از ظاهر داستان می توان استنباط کرد عدم توجه به این پدیده زشت و ناپسند است! در صورت ادامه این روال، احتمال مواجهه با یک اتفاق مضر دور از انتظار نیست.

7- مسلمانان و مردم پاک ایران اسلامی بارها نشان داده اند که برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گزند ناهنجاری ها با هیچکس سازش نمی کنند! بنابراین بعید نیست به این نتیجه برسند (هرچند غیرواقعی) که دست اندرکاران امور، توان لازم برای مقابله با کشف حجاب برخی از زنان را ندارند! یا خدای نکرده به وظایف خود عمل نمی کنند! احتمالا باید برای برخورد با این هنجارشکن که اعتقادات دینی و عفت و اخلاق جامعه را به خطر می اندازد اقدام کنند! و از آنجایی که برخورد با این ناهنجاری در شرح وظایف چندین دستگاه هر سه قوه تعریف شده است، عواقب این گونه اقدامات که خارج از مدیریت هوشمندانه مراجع ذیربط انجام می شود، زیانبار خواهد بود.

8- از حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) است که «الناس عدونانا». دشمنی برخی افراد در این یا آن موضوع از ناآگاهی آنها ناشی می شود. یعنی واقعیت یک پدیده را نمی شناسند و با آن دشمنی می کنند، اما اگر واقعیت معارف الهی را آن گونه که هست بدانند، از مخالفت دست بر می دارند. در میان زنانی که حجاب دارند، بسیاری هستند که تصور غیرواقعی از حجاب دارند. روشنگری و تبیین تاریخ برای این طیف ضروری است و نباید آنها را بیگانه و جدا از خود دانست. و البته بدیهی است که روشنگری نباید مانعی برای جلوگیری از هنجارشکنی باشد و این مانع نیز به نفع ممانعت کننده است.

9- در نهایت باید یک بار دیگر تاکید کرد که کشف حجاب مشکل هر سه طیف، مردم، مسئولین و کشف خود حجاب‌داران است. مردم به دلیل اینکه حق مسلم آنها در حفظ عفت و اجرای قانون نادیده گرفته می شود. چرا که مسئولان بارها نشان داده اند که همه مردم را اعضای خانواده بزرگ و جامع ایران اسلامی می دانند و کشف حجاب ها به این دلیل است که آنها جزء گمشده آن خانواده بزرگ هستند و…

دیدگاهتان را بنویسید