تهدید فلج اطفال و سرخک از سوی همسایگان ایران


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917394

رئیس کمیسیون ملی ایمن سازی کشور با اشاره به تهدیدات کشورهای همسایه بر لزوم فعال‌تر شدن سیستم مراقبتی کشور در زمینه شناسایی فعال بیماری‌ها، شناسایی ویروس در فاضلاب و کمپین‌های مرتبط با واکسیناسیون تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی گویا رئیس کمیته ملی ایمن سازی کشور در سومین جلسه کمیته ملی ایمن سازی با اشاره به تهدیدات کشورهای همسایه بر لزوم فعالیت بیشتر دستگاه های مراقبتی کشور در زمینه شناسایی فعال بیماری ها تاکید کرد. ، یافتن ویروس در فاضلاب و کمپین های مربوط به واکسیناسیون.

وی با اشاره به واکسیناسیون کودکان مهاجر افغانستانی که در سال گذشته در مراکز استان ها انجام شد، خواستار حمایت دولت برای ادامه روند واکسیناسیون این کودکان و حتی والدین آنها و ساماندهی اجرای این طرح در سطح وسیع تری شد.

همچنین شهنام آرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بر اهمیت برنامه ایمن‌سازی در ارتقای سلامت جامعه به‌ویژه کودکان تاکید کرد و خواستار تقویت بیشتر برنامه ایمن‌سازی در کشور شد. .

وی بر حمایت همه جانبه مرکز بیماری های واگیر از سوی کمیسیون ملی ایمن سازی و فراهم آوردن شرایط لازم برای تهیه مدارک علمی لازم برای ارائه مشاوره فنی به این کمیسیون تاکید کرد.

همچنین سید محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری از واکسن وزارت بهداشت و دبیر کمیته ملی ایمن سازی با اشاره به سابقه طولانی واکسیناسیون در ایران، وضعیت کنونی پوشش واکسیناسیون در کشور را نسبت به برخی توسعه یافته ارزیابی کرد. وی بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت گزارشی از برنامه ایمن سازی و موفقیت ها و چالش های این برنامه و اقداماتی که در آینده انجام می شود که نیاز به پیگیری و حمایت همه جانبه دارد، ارائه کرد.

در پایان این جلسه و در راستای مباحث مطرح شده، اعضای کمیته بر لزوم افزودن واکسن های پنوموکوک و روتاویروس به برنامه ایمن سازی کودکان تاکید کردند و خواستار پیگیری مجدانه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برای دسترسی به این واکسن شدند. واکسن در اسرع وقت

همچنین اعضا بر لزوم انجام بررسی های ملی و تهیه مستندات برای تصمیم گیری و اضافه شدن سایر واکسن ها به برنامه ایمن سازی تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید