تهران برای توسعه روابط با الجزیره اهمیت زیادی قائل است

ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803012

آیت الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید الجزایر:

رئیس جمهور خطاب به سفیر جدید با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با الجزایر اهمیت زیادی قائل است، گفت: از علاقه الجزایر به گسترش روابط با ایران قدردانی می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «علی عروج» سفیر جدید جمهوری دموکراتیک الجزایر با اشاره به اینکه سطح کنونی روابط اقتصادی دو کشور برابر با روابط عالی سیاسی بین دو کشور نیست. تهران و الجزایر افزود: روابط قبلی و صمیمانه دو کشور باید تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو کشور به کار گیرد.

دکتر رایضی با اشاره به مقاومت درخشان مردم الجزایر در برابر استعمار فرانسه گفت: استعمارگران هیچ گاه از روحیه استعماری خود دست برنداشته اند و همواره با رویکردی جدید اهداف استعماری خود را دنبال می کنند و البته مردم الجزایر همواره روحیه مقاومت خود را حفظ می کنند. “

رئیس جمهور خطاب به سفیر جدید با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با الجزایر اهمیت زیادی قائل است، گفت: از علاقه رئیس جمهور الجزایر برای گسترش روابط با ایران قدردانی می کنم.
«ما معتقدیم سطح کنونی روابط اقتصادی دو کشور با روابط عالی سیاسی و همه اینها برابری نمی کند

من تلاش خود را برای ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری بین کشورم و ایران به عنوان یک شریک مهم اقتصادی با بهره گیری از فرصت های قابل توجه موجود در هر دو کشور به کار خواهم گرفت.

علی عروج گفت: می‌خواهم به شما اطمینان دهم که مواضع و سیاست‌های اصولی الجزایر از جمله در حمایت از آرمان فلسطین که هزینه‌های گزافی برای آن پرداخته‌ایم، با جدیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید