تهران فاقد توسعه متوازن است/ اوج محرومیت در قلب پایتخت

ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780185

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: کلان شهر تهران از توسعه متوازن جان سالم به در برده و برخی از مناطق مرکز پایتخت از ابتدایی ترین خدمات محروم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر امانی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: با وجود میدان در محله های کم برخوردار و کم برخوردار تهران به دنبال تکرار مشکلات و مطالبات مردم این مناطق هستم.

وی گفت: بر خلاف برخی تصورات، همه 8.5 میلیون نفر ساکن تهران از مزایای اجتماعی برخوردار نیستند و از سطح خدمات بالایی برخوردار نیستند. در مراجعات با مواردی مواجه می‌شویم که گاهی افراد حتی از ابتدایی‌ترین خدمات پزشکی یا آموزشی محروم می‌شوند.»

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: یکی از اولین اهدافم در سفر به محله های کم برخوردار و فقیرنشین صحبت از زبان کسانی است که صدایی برای بیان مشکلات و دغدغه های خود ندارند.

امانی از عدم توسعه متوازن در محلات و کلانشهرهای تهران گلایه و انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر بازدید از معایب مناطق محروم تهران، انعکاس آن در شورای شهر و شهرداری در حد توان و ثروت، به دنبال کاهش مشکلات ساکنان این مناطق و نظارت مجدانه مشکلات تا به نتیجه رسیدن هستم. حاصل می شود.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که متاسفانه بسیاری از رسانه ها درگیر بازی قدرت و سیاست هستند، تلاش می کنم صدای مردم محروم را به گوش مسئولان برسانم و به زبان آنها صحبت کنم.

امانی گفت: معتقدم مدیریت شهری تهران علاوه بر تعریف و اجرای کلان پروژه ها در حوزه هایی مانند حمل و نقل عمومی، باید توسعه متوازن خدمات را با تاکید بر اجرای پروژه های خرد در محلات دنبال کند.

وی گفت: بنابراین شورای شهر و شهرداری تهران باید بخشی از توان و ظرفیت خود را بر توجه بیشتر به محلات کمتر و حرکت به سمت عدالت در ارائه خدمات شهری به شهروندان متمرکز کنند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید