تهیه و ارسال 230 بسته کارشناسی به دولت و مجلس


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918688

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: تهیه و ارسال بیش از 230 بسته کارشناسی شامل پیشنهادات عملیاتی به وزارتخانه های دولت و همین تعداد بسته کارشناسی نظارتی به کمیسیون های مجلس باید به عملکرد یکساله مجلس اضافه شود. مرکز تحقیقات.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بابک نگاری رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به هفته پژوهش در تشریح عملکرد یک ساله این مرکز گفت: پژوهشگاه در یک سال گذشته از مهر 1400 تا مهر 1401 نظرات کارشناسی را در مورد 342 طرح و لایحه منتشر کرده است. و از سوی دیگر در کشور، تعداد مطالعات و گزارش های استراتژیک- تحلیلی منتشر شده توسط مرکز در این بازه زمانی به 326 مورد رسید.

وی افزود: همچنین در این یک سال 116 مورد طرح قانون توسط مرکز پژوهش های مجلس تهیه و تقدیم شورای اسلامی شده است که 607 درخواست کارشناسی نمایندگان نیز باید به آن اضافه شود. سال گذشته در مجموع رشد دو برابری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: به کار یکساله مرکز مطالعات مجلس باید تهیه و ارسال بیش از 230 بسته کارشناسی شامل پیشنهادات عملیاتی به وزارتخانه های دولتی و به همین تعداد بسته کارشناسی هنجاری به کمیسیون های مجلس اضافه شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس علاوه بر رشد کمی 100 درصدی تولید، اقدامات تحول‌آفرینی از جمله راه‌اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق و برگزاری 17 رویداد نوآورانه، راه‌اندازی مرکز سنجش افکار عمومی و اجرای آن را انجام داده است. از 18 نظر سنجی طرح ها و لایحه های ارائه شده در مجلس توسعه و تقویت مرکز استخراج داده ها، تهیه و تدوین نقشه جامع پویایی چالش های حاکمیتی کشور، ایجاد سامانه شبیه سازی سیاست ها، تهیه و تدوین پروژه کامل. برنامه هفتم توسعه، تدوین و تدوین بسته تحولی در خصوص اصلاح ساختار، فرآیند و محتوای تبصره‌های بودجه 1402 و طرح بازنگری قانون انجام شده توسط هوش مصنوعی در سال گذشته.

دیدگاهتان را بنویسید