توافق اصولی با پتروشیمی میانکاله وجود ندارد


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839249

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سال گذشته بیش از 15 میلیارد دلار صادرات داشتیم که 12.5 میلیارد دلار آن در سامانه نیما عرضه شد و مابقی در این صنعت و سایر صنایع هزینه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی شهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه هلدینگ ها و گروه های تحقیقاتی باید در راستای بومی سازی تجهیزات و فناوری پتروشیمی گام بردارند، افزود: بومی ها.

وی افزود: صفر تا 100 پروژه اسلام آباد غرب از سخت افزار گرفته تا نرم افزار باید به زبان ایرانی طراحی شود و باید 5 دانش فنی را برای اولین بار در آنجا نشان دهیم.

شهمیرزایی گفت: سال گذشته بیش از 15 میلیارد دلار صادرات داشتیم که 12.5 میلیارد دلار آن در سامانه نیما عرضه شد و مابقی صرف این صنعت و سایر صنایع شد.

معاون وزیر نفت افزود: بر اساس آمار بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول هستند.

وی افزود: یکی از مشکلات و چالش های اصلی صنعت پتروشیمی تفاوت ظرفیت تولید با تولید واقعی است که در سال گذشته ظرفیت تولید به 90 میلیون تن رسید در حالی که تولید واقعی 65 میلیون تن بود.

شاه میرزایی با بیان اینکه 72 درصد مجتمع های ما گازی است و در نظر داریم این مصالح را تغییر دهیم، گفت: 6 پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص پتروشیمی میانکاله گفت: از نظر شرکت صنایع پتروشیمی هیچ توافق اصولی با این پتروشیمی در دی ماه 1400 نهایی نشد و از آن زمان تاکنون مجوز نهایی مشمول مجوزهای دیگر از جمله مجوزهای زیست محیطی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید