توافق اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی جام ملت های فوتسال بانوان آسیا انجام شد/بازی های کافا نیز جام معتبر است

ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923059

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: موافقت اولیه AFC برای میزبانی جام ملت های فوتسال بانوان آسیا انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان درباره لیست جدید تیم ملی بانوان برای حضور در مسابقات کافا 2023 گفت: مسابقات کافا از ابتدای بهمن ماه برگزار می شود و 20 بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده ایم. اردویی که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه ماست. امیدوارم بتوانیم از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کنیم. با توجه به اینکه فرصت بسیار محدود بود و اردوی مربوط به اعزام داشتیم، ترجیحا از بازیکنانی دعوت می کردیم که بازی آنها را می دانستیم. از بین این 20 نفر تنها 14 نفر انتخاب و به مرحله نهایی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اسامی بازیکنان جدید اضافه کرد: زیبا افروغ، مهتاب بنایی، مریم حکمتی، نازنین استکی فر، هما آقایی و مهسا کمالی به همراه فرشته کریمی، سارا شیربیگی، ناسترن مقیمی و فرزانه طوسلی که امیدوارم بازیکن خوبی باشند. ترکیبی . داشته باشند و ارسال شوند.

سلیمانی در خصوص مذاکرات فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی جام ملت‌های فوتسال آسیا، گفت: آنچه من هم در این مورد شنیده‌ام این است که مربیان و بازیکنان مطرحی یک کمپین فوتسال در آسیا ایجاد کرده‌اند و این کار را انجام داده‌اند. درخواست از AFC آنها می خواستند بازی ها به تقویم برگردند. آنچه من شنیده ام این را نشان می دهد AFC او به توافق اولیه خود عمل کرد. با توجه به اینکه کرونا در بسیاری از کشورها وجود ندارد، در حال حاضر هیچ مسابقه فوتسال باشگاهی مردان آسیایی برگزار نمی شود، اما این بازی ها نیز حذف شده اند. اینها سیاست هایی است که AFC در سطح کلان باید مسئولیت فوتسال بانوان و آقایان را بر عهده بگیرد. تلاش دختران و مربیانی که در سطح آسیا بودند بسیار خوب بود و احتمالاً همینطور است AFC مجبور به اجرای این مسابقه شدند.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در پاسخ به این سوال که با توجه به عنوان تیم ملی بازی آسانی خواهیم داشت، گفت: مسابقات CAFAF برای آسیای میانه است و ما جزو کشورهای آسیای میانه هستیم اما اینها بازی ها نیز یک جام معتبر هستند.” در نگاه اول شاید ساده به نظر برسد، اما ما به ازبکستان اعزام خواهیم شد. همین کشور حدود 4 هفته است که برای بازیکنان فوتبال خود اردو برگزار می کند و از بازیکنانی دعوت کرده است که ما هیکلی نداریم. آنها فوتبال بازی می کنند، خشن بازی می کنند، تمرین کرده اند و میزبان هستند و ما باید مراقب بچه ها در زمین باشیم و نمی توان گفت که در حال حاضر قهرمان هستیم.

وی ادامه داد: فایده این مسابقات برای ما این است که این بازیکنان جوان که تا به حال مسابقه بین المللی ندیده اند و با شرایط آن کشور در کشور خارجی نبوده اند، این بازی ها را تجربه می کنند. البته اردوهای بین المللی نیز به بازیکنان جوان ما کمک می کند و باعث رشد آنها می شود و منجر به یافتن شخصیت ملی می شود.

سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در گفتگو با رادیو ورزش بانوان در پایان خاطرنشان کرد: اولین بازی تیم ملی جمعه هفته آینده ساعت 17 به وقت محلی مقابل قرقیزستان است. سال گذشته دو دور بازی کردیم و تیم های زیادی به این موضوع اعتراض کردند. امسال فقط یک دور خواهیم داشت. تنها ضعف این مسابقات زمان اجرای آنهاست. دمای هوا در تاشکند منفی 12 درجه سانتیگراد است و سرما بسیار بی رحمانه است. ما باید با دنده کامل برویم و عادت کردن به سرمای شدید سخت است. شاید اگر این مسابقات در ماه مارس یا آوریل بود مناسب تر بود.

دیدگاهتان را بنویسید