توافق بر سر برجام هنوز امکان پذیر است

بر اساس بیانیه کاخ الیزه، مکرون در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود ابراهیم رئیسی گفت که دستیابی به توافق بر سر برجام همچنان امکان‌پذیر است.

این بیانیه می افزاید: ماکرون از عدم پیشرفت در مذاکرات برای احیای توافق هسته ای 2015 ابراز ناامیدی کرد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین در اظهارات خود درباره دخالت در امور داخلی ایران خواستار آزادی 4 شهروند فرانسوی دستگیر شده در ایران شد.

لازم به ذکر است حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بعدازظهر شنبه تلفنی 120 دقیقه ای در خصوص راهکارهای تقویت همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی و چالش های بزرگ جهانی از جمله امنیت غذایی و امنیت انرژی گفتگو کردند. .

رئیس جمهور کشورمان در این گفت‌وگو با توجه به رشد چشمگیر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران و کشورهای مختلف جهان، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را برای اقتصاد جهان به‌ویژه اروپا مضر می‌داند.

رئیسی همچنین اقدامات و مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی را محکوم کرد و تصریح کرد: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران زا با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که اعتماد سیاسی را تضعیف می کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دستیابی به توافق را منوط به حل و فصل کامل مسائل امنیتی و ارائه تضمین‌های لازم از جمله تداوم پایبندی معتبر طرفین به توافق و ارائه تضمین‌های لازم می‌داند. تامین منافع اقتصادی ملت ایران

دیدگاهتان را بنویسید